اهداف برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران

فرم نو: برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران را از چندین جهت می توان مورد بررسی قرار داد. برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست هر طور که باشد برای بسیاری افراد سودمند و کاربردی می تواند باشد.

نمایشگاه بین المللی تهران

برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران را از چندین جهت می توان مورد بررسی قرار داد. برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست هر طور که باشد برای بسیاری افراد سودمند و کاربردی می تواند باشد. اگر شما نیز یک شرکت تجاری و اقتصادی در نمایشگاه بین المللی هستید و تصمیم به ثبت غرفه را برای مدت کوتاه نمایشگاه دارید می توانید با ایده های خلاقانه و بسیار کاربردی محصولات مورد نظر خود را برای فروش آماده کنید. علاوه براین اگر یک شرکت غرفه ساز نمایشگاه بین المللی تهران محسوب می شوید، شرایط برای انجام فعالیت و ساخت غرفه برای شما فراهم شده است. با این کار می توانید کسب و کار خود را گسترده تر کنید و محصولات خود را به کاربران و تاجران نشان دهید. اما اگر شما در نمایشگاه بین المللی بعنوان بیننده و مخاطب وارد می شوید نیز یک طرف دیگر ماجرا قرار می گیرید زیرا در چنین مجموعه هایی افراد محصولات صادراتی و تجاری خود را برای فروش و ثبت قرار داد در معرض دید مخاطبان قرار می دهند.

 

نمایشگاه بین المللی تهران با چه اهدافی برگزار می شود؟

ایجاد نمایشگاه های بین المللی به صورت هرساله با برنامه ریزی های تخصصی برگزار می گردد که بسیار مهم هستند و اعتبار زیادی دارند. در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهیی تنها افراد و کارکنان شرکت های تجاری به ارائه محصول خود نمی پردازند بلکه کارکنان متخصص در هر غرفه مباحث مهم دارویی و پزشکی و همچنین به معرفی بسیاری از داروها می پردازند.

نمایشگاه بین المللی تهران با هدف آموزش به مخاطبان و یادگیری مطالب مختلف هرساله برگزار می شود. از مطالب آموزشی که در این غرفه ها ممکن است برای مخاطبان ایجاد شود می توان به آشنایی با محصولات، توضیحات مختصر در مورد شرکت تجاری و برند معتبر شرکت و همچنین توضیح محصول تولید شده در شرکت می پردازند و با ایده های خلاقانه مخاطبان را برای خرید محصول و یا ثبت قرار داد جذب می کنند. علاوه بر این مهم ترین هدف ایجاد نمایشگاه بین المللی ایجاد بستری مناسب برای شرکت های کوچک است . این نوع شرکت های نوپا در نمایشگاه بین المللی می توانند شناخته شوند و به صورت گسترده فعالیت انجام دهند.

 

برای کسب موفقیت در نمایشگاه بین المللی تهران چه کارهایی می توان انجام داد؟

قبل از اینکه راهکار های موفقیت در نمایشگاه های بین المللی را بدانید باید محصولات و تجهیزات خود را در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی ورزش و تجهیزات ورزشی در سطح بالایی عرضه کنید. اگر تصیمم دارید که به صورت تیمی در غرفه نمایشگاه بین المللی به معرفی محصولات خود بپردازید و عملکرد تیمی داشته باشید باید بین اعضا گروه هماهنگی خاصی برقرار شود. برای هماهنگی بین اعضا گروه قبل از شروع نمایشگاه بین المللی تهران می توانید سمینار برگزار کنید که در این سمینار باید تمام اعضا گروه جهت هماهنگی وجود داشته باشند.

 

در سیمنار شرکت تجاری باید مشخص شود هدف از شرکت در نمایشگاه چیست و همچنین برنامه ریزی برای بازاریابی محصولات خود را ارائه دهید. برای عملی کردن موضوع خود بهتر است از نشریات و روزنامه ها نیز کمک بگیرید. در انتخاب پرسنلی که در نمایشگاه با شما همکاری خواهند کرد نیز باید وسواس خاصی انجام دهید. این افراد باید روابط اجتماعی بالایی داشته باشند تا بتوانند با مخاطبان و مراجعه کنندگان در غرفه تعامل برقرار کنند. یکی از گام ها برای رسیدن به هدف طراحی غرفه به صورت حرفه ای است و برای انجام درست این کار باید غرفه شما متناسب با محصولات شما باشد.

دسته نمایشگاه های متفاوتی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود

از قبیل:

  1. نمایشگاه توانمندي هاي صادراتی جمهوری اسلامی ایران
  2. نمایشگاه ساختمان 1402 
  3. نمایشگاه شیشه و صنایع وابسته
  4. نمایشگاه صنایع ریلی 
  5. نمایشگاه فرش دستباف 1402

 

اهمیت غرفه سازی در نمایشگاه بین المللی تهران

اهمیتی ندارد که شما چه نوع محصولی را در سیزدهیمن نمایشگاه بین المللی سنگ های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه را برای بازاریابی و ثبت قرار داد انتخاب کرده اید. در نهایت شما باید غرفه ای داشته باشید تا محصولات خود را برای فروش و جذب مخاطبان به نمایش بگذارید. قبل از ثبت نام در نمایشگاه بین المللی تهران باید ایده هایی طراحی کنید تا بعد از ثبت نام بتوانید آن ها را عملی کنید. ستاد نمایشگاه بین المللی شرایطی را فراهم کرده است تا شرکت های تازه تاسیس بتوانند به صورت گسترده ای خود را نشان دهند و در جهت جذب کاربران با ایده های خلاقانه بیشتر تلاش کنند.

پس بهتر است از موقعیت ایجاد شده بهترین استفاده را بکنید. غرفه سازی در این نوع نمایشگاه باید به گونه ای باشد که کسب و کار ایجاد شده شمارا به خوبی نشان دهد. برای نمونه می توان به غرفه تخت و مبلمان در نمایشگاه اشاره کرد که فضای زیادی را نیاز دارد در نتیجه به غرفه بزرگتر با فضای بیشتری نیاز دارید. همچنین اگر برای محصولات خود به دنبال یک محیط آرام و بدون سر و صدا هستید باید غرفه ای کوچک اما دلنشین را انتخاب کنید.

 

فضا نمایشگاه بین المللی تهران

یکی از اصلی ترین مراکزی در آن نمایشگاه برگزار می شود و محل دائمی نمایشگاه ها، نمایشگاه بین المللی تهران است. فضا نمایشگاه که در آن بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک، چینی و صنایع وابسته به تازگی برگزار شده است در حدود هشتصدو پنجاه هزار متر مربع است. از این فضا حدود صد و بیست هزار متر مربع فضای سرپوشیده نمایشگاه محسوب می شود. فضا باز نمایشگاه نیز سی و پنج هزار متر مربع است. علاوه بر این بیست و پنج هزار متر مربع نیز فضا سبز دلپذیر برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است. راه دسترسی به نمایشگاه، سالن اجتماعات و غیره  نیز حدود بیست و یک هزار متر مربع است. مساحتی که اضافه از فضا موجود باقی مانده است برای فضا سبز این مجموعه اختصاص داده شده است. همچنین این نمایشگاه بعنوان عضو رسمی نمایشگاه ها و اتحادیه رسمی نمایشگاه ها در جهان، مسئولیت برگزاری نمایشگاه در سراسر جهان را برعهده دارد.

 

چه رویداد هایی در نمایشگاه بین المللی بزرگ تهران برگزار شده است؟

با توجه به گسترده بودن این نمایشگاه هرساله رویداد های بسیار بزرگی در آن برگذار می شود. معمولا صنایع بزرگ نقش بسیار مهمی در برگزاری نمایشگاه به صورت هرساله در این مکان دارند. مهم ترین رویداد هایی که در این محل برگزار می شود مربوط به صنعت ساختمان است. با برگذاری این رویداد بزرگ از سرتاسر جهان مخاطبان زیادی برای بازیدید و همچنین ثبت قرار داد به این محل می آیند. نمایشگاه های تخصصی که در این محل برگزار می شود بیشتر مربوط به صنایع برق، الکترونیک، مکانیک، دامپروریو غیره است.

 

کلام آخر

نمایشگاه بین المللی تهران بعنوان مکان بسیار مناسب برای برگذاری رویداد های مهم محسوب می شود. شرکت های تجاری و اقتصادی برای نمایش محصول تولید شده شرکت و همچنین شناساندن این محصولات به بازدید کنندگان در نمایشگاه بین المللی تهران شرکت می کنند. تهیه غرفه و بازید محصول تنها اهیمت ندارد. آنچه مهم است استفاده از ایده های خلاقانه برای آشنایی با محصول و همچنین طراحی غرفه به صورت کاملا خلاقانه و زیبا است. طراحی غرفه های کوچک می تواند به صورت های مختلف انجام شود. بهتر است بدانید بعضی از غرفه های کوچک بیشتر از غرفه های بزرگ جذب مشتری و بازدید کننده دارند. جایگاه غرفه نیز بسیار اهمیت دارد. غرفه هایی که در معرض دید قرار گرفته اند بازدید کنندگان بیشتری را به خود جذب می کنند. هدف از شرکت در نمایشگاه رسیدن به موفقیت و گسترده کردن کارهای تجاری و اقتصادی یک شرکت است.