انصراف جوکوویچ از حضور در ایندین ولز به یک دلیل تکراری

فرم نو: نواک جوکوویچ رسماً از حضور در مسابقات تنیس ایندین ولز کناره گیری کرد.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، نواک جوکوویچ که یکی از برجسته ترین ورزشکارانی است که در مقابل ویروس کرونا واکسینه نشده است. او ماه گذشته از دولت آمریکا درخواست نمود مجوز ویژه برای حضور در مسابقات ATP مسترز در ایندین ولز و میامی را دریافت کند ولی ستاره صربستانی تنیس جهان به سبب نداشتن گواهی واکسیناسیون از حضور در آمریکا منع شد.

مسئولان برگزارکننده رقابت ها اعلام نمودند نواک جوکوویچ از مسابقات آزاد در ایندین ولز انصراف داده است؛ چونکه به سبب محدودیت های کووید نمی تواند در مسابقات آتی شرکت نماید. آمریکا هم اکنون ورود اتباع خارجی واکسینه نشده به این کشور را ممنوع اعلام نموده است؛ سیاستی که انتظار می رود تا اواسط سال جاری میلادی ادامه داشته باشد.

جوکوویچ از سال ۲۰۱۹ در رویدادهای متوالی مسترز ATP در ایندین ولز و میامی شرکت نکرده است.

جمعه گذشته، ریک اسکات و مارکو روبیو، سناتورهای فلوریدا، نامه ای به جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، نوشته و از او خواستند که درخواست معافیت ورزشکاران برای ارائه گواهی واکسیناسیون را بپذیرد. تامی هاس مدیر مسابقات ایندین ولز همچون کسانی بود که امیدوار بودند قهرمان ۲۲ گرنداسلم بتواند در این رقابت ها حضور داشته باشد.

پیش از این جوکوویچ مسابقات مسترز مونترال را بنا بر این از دست داد. وی در ابتدای سال نیز مسابقات اوپن استرالیا را از دست داده بود. پیش بینی می شود که این تنیسور نامدار صربستانی در رقابت های تنیس آزاد آمریکا نیز نتواند بازی کند.

سال گذشته هم آمریکا به جوکوویچ به سبب تزریق نکردن واکسن کرونا اجازه حضور در این رقابت ها را نداده بود. نوله در مصاحبه ای که قبلا با بی بی سی انجام داد، درباره ی اخراجش از رقابت ها به خاطر نزدن واکسن اظهار داشته بود: این بهایی است که حاضرم بپردازم و در این رقابت ها نباشم ولی واکسن نزنم.

منبع: