جایگزین مشخص نیست؛ برکناری سرپرست دبیرکلی کمیته ملی پارالمپیک با یک حکم!

فرم نو: پس از گذشت حدود دو ماه از برگزاری انتخابات کمیته ملی پارالمپیک، سرپرست دبیری این کمیته از مسئولیتش کنار رفته در حالی که جایگزینی برای وی تعیین نشده است.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، محمد تابع که در دو سال پایانی ریاست محمود خسروی وفا در کمیته ملی پارالمپیک، به عنوان دبیرکلِ وی فعالیت داشت (مردادماه سال ۹۹) طی حدود دو ماه گذشته هم سرپرستی این مسئولیت را عهده دار بود.
در واقع در روز برگزاری مجمع انتخاباتی اخیر (۲۲ آذرماه ۱۴۰۱) با بیان غفور کارگری که رییس منتخب این مجمع بود، قرار شد محمد تابع سرپرست دبیرکل شد.
دبیرکل با اهمیت ترین مسئولیت اجرائی در هر ساختاری بشمار می رود با اینحال طی این مدت نه فقط برای وی یا گزینه دیگری، حکم قطعی دبیرکلی کمیته ملی پارالمپیک صادر نشد بلکه بواسطه برخی تصمیمیمات، این مسئولیت گرفتار بلاتکلیفی بیشتری هم شده است.
طی روزهای اخیر ریاست کمیته ملی پارالمپیک طی حکمی، تابع را به عنوان مشاور منصوب کرده و اینطور پایان فعالیت او به عنوان سرپرست دبیرکلی را اعلام نموده است. این در حالیست که هیچ یک از اعضای هیات اجرائی در جریان این تصمیم قرار ندارند.
برای رییس کمیته ملی پارالمپیک این حق به جاست که تصمیم به تغییر و جابه جایی گزینه های انتصابی داشته باشد اما مسلم است که در مورد دبیرکل، موضوع باید از مسیر هیات اجرائی و با مصوبه اعضای آن دنبال شود.
در هر صورت کنار رفتن محمد تابع از سرپرستی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در شرایطی انجام شده که هنوز فردی به عنوان جایگزین او تعیین نشده است.

منبع: