خوشی تنیسور زن قزاقستانی پس از قهرمانی در ویمبلدون

فرم نو: النا ریباکینار با خوشی از نتیجه کسب شده در فینال تنیس ویمبلدون عنوان نمود آنقدر در این دیدار دویده است که دیگر نیازی به تمرینات تناسب اندام ندارد.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، النا ریباکینا، تنیسور جوان قزاقستانی با پیروزی مقابل انس جابر تونسی فاتح رقابت های تنیس زنان «ویمبلدون» شد و به افتخاری تاریخی دست یافت.

ریباکینا که متولد مسکو است در چهار سال قبل نماینده قزاقستان بوده است. وی در دیدار نهایی توانست رقیب تونسی را شکست دهد.

این تنیسور ۲۳ ساله اظهار داشت: انتظار نداشتم به این موفقیت بزرگ برسم. برنده شدن در ویمبلدون اعجاب انگیز است. کلماتی برای بیان این که چقدر خوشحالم را ندارم. من پیش از مسابقه و در طول مسابقه فوق العاده عصبی بودم و خوشحالم که صادقانه بگویم این استرس به اتمام رسید.

ریباکینا که در رده ​​۲۳ جهان قرار دارد، هیچ گاه قبل از این از مرحله یک هشتم نهایی فراتر نرفته بود.

او در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: می خواهم به انس برای یک مسابقه عالی تبریک بگویم. فکر می کنم او یک الهام بخش برای همه است. من آنقدر دویدم که فکر نمی کنم دیگر نیازی به تمرین های تناسب اندام داشته باشم.

جابر به عنوان نخستین زن آفریقایی و عرب توانست به دیدار نهایی راه پیدا کرد ولی از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند.

جابر تنیسور شماره دو جهان اظهار داشت: اول از همه می خواهم به النا و تیمش تبریک بگویم. کار وی در دیدار نهایی عالی بود و به هدفش رسید. او سپس به شوخی اظهار داشت: النا قهرمانی من را دزدید اما مشکلی نیست. من این مسابقات را خیلی دوست دارم و واقعاً احساس غمگینی می کنم اما اهتمام می کنم برای خیلی ها در کشورش الهام بخش باشم.

استفانو ووکوف، مربی کروات ریباکینا به بی بی سی اظهار داشت که او پتانسیل این را دارد که به قهرمانی ادامه دهد. او اظهار داشت: او هنوز از بسیاری جهات خام است این تازه شروع است. او می تواند سال ها در رشته خود بهترین باشد.

النا ریباکینا قزاق با وجود آنکه ست اول را ۶-۳ به انس جابر تونسی واگذار کرد، در دو ست بعدی با نتایج جالب توجه ۶-۲ و ۶-۲ به پیروزی رسید و نخستین گرند اسلمش را فتح کرد. ریباکینا ۲۳ ساله که متولد روسیه و شهر مسکو است، سال ۲۰۱۸ تابعیت خودرا تغییر داد و از آن زمان با پرچم قزاقستان در رقابت های بین المللی ظاهر می شود.

منبع: