مجمع فدراسیون مهندسی شده؟ چالش عضو هیات مدیره پرسپولیس در انتخابات سوارکاری

به گزارش فرم نو کاندیدای ریاست فدراسیون سوارکاری با اشاره به شائباتی که مهندسی بودن مجمع این فدراسیون را عیان می کند، اظهار داشت: وزارت ورزش برای اثبات این که خواهان انتخابات سالم و قانونی می باشد، آنرا لغو کند.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری در حالی برای روز شنبه (۲۱ خردادماه) برنامه ریزی شده است که دو نفر از سه کاندیداهای این انتخابات به سبب عدم اطلاع رسانی بموقع بابت تایید صلاحیتشان و دریافت دعوتنامه لازم، نسبت به تشکیل آن معترض بوده و خواهان تعویق انتخابات شده اند. آنها این مساله را در مکاتبه با محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش اعلام نموده اند.
محمد اسد مسجدی که هم اکنون عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس هم هست، یکی از این کاندیداهای معترض است.
وی که مدیریت مجموعه های سوارکاری کشور را تجربه کرده است، در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری این که فدراسیون سوارکاری طی ۸ سال قبل توسط مسعود خلیلی مدیریت شده است، گفت: طی این مدت فدراسیون سوارکاری ایران از هیچ حیث شباهتی به فدراسیون های کشورهای همسایه نداشته است و این به این معناست که هیچ پیشرفتی طی این مدت حاصل نشده است.
این کاندیدای ریاست فدراسیون سوارکاری با یادآوری کارهایی که این فدراسیون می تواند در شاخه های مختلف مانند پرش اسب، زیبایی اسب، ژیمناستیک و … داشته باشد، اظهار داشت: مدیریت مسابقات کورس در کشور هم با فدراسیون سوارکاری است. این رقابت ها در ایران بصورت شرعی می تواند با شرط بندی صورت گیرد یعنی این موقعیت وجود دارد که از رقابت های کورس بعنوان یک صنعت و در جهت سودآوری در حوزه پرورش اسب استفاده نمائیم. اما به قدری میان فدراسیون، صاحبان اسب و مردم چالش و فاصله وجود دارد که هیچ نتیجه مثبتی از این رویداد عاید نمی گردد.
اسدمسجدی که سرپرستی فدراسیون پزشکی و ورزشی را در کارنامه خود دارد با اشاره به مشکلاتی که جامعه سوارکاری طی سالهای قبل با آن مواجه بوده است، اشاره کرد: ما در دوپینگ اسب، ژنتیک اسب، کرسی های بین المللی و… در دو دوره گذشته فدراسیون گرفتار مشکل و چالش بودیم. به هیچیک از این موضوعات سر و سامان داده نشده و جالب است که با این اوصاف رییس فدراسیون باردیگر برای حضور در انتخابات تأیید صلاحیت شده است.
وی افزود: کل هنر فدراسیون سوارکاری در دوره گذشته این بوده است که با جهاد کشاورزی وارد بحث شود. حتی در مورد استفاده از اسب خالص ایران هم گرفتار مشکل هستیم بطوریکه افرادی که می خواهند فقط برای سرگرمی اسبی داشته باشند بیشتر به اسب عرب دو سر خارجی روی می آورند تا اسب اصیل ایرانی و این مساله علاوه بر صدمه ای که به تولید اسب داخلی می زند، موجب خروج ارز از کشور هم می شود.
این کاندیدای ریاست فدراسیون سوارکاری تاکید کرد: با همه اینها مسعود خلیلی برای دوره سوم ریاست تأیید صلاحیت خودرا گرفته است. او تاریخ انتخابات را تعیین کرده و به آسانی برنامه ریزی ها را هم برای حضور در آن انجام داده است. همه اینها یعنی این که شائبه و دست هایی پشت پرده در برگزاری انتخابات وجود دارد تا خلیلی بماند و ۴ سال آینده شبیه ۸ سال قبل شود.
«انتقاد شما نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی سوارکاری دقیقاً در ارتباط با چه موضوعی بود؟» وی در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: انتخابات مقرر است روز شنبه اجرا شود و روز گذشته به بنده و دیگر نامزدهای انتخابات (محمد کاظمیان) اعلام نمودند تأیید صلاحیت شدید و می توانید در مجمع شرکت داشته باشید. اعتراض خودرا در این مورد به دبیر مجمع اعلام کردیم و این که چرا ۱۰ روز زودتر به ما نگفتید تا بتوانیم اقدامات خودرا انجام دهیم. وی در پاسخ اینطور اعلام نمود که هیچ قانونی دراین زمینه وجود ندارد و حتی اختیار دارد روز برگزاری مجمع، اطلاع رسانی لازم را داشته باشد.
اسدمسجدی با یادآوری نامه ای که همراه با دیگر کاندیدای انتخابات سوارکاری خطاب به معاون وزیر ورزش ارسال کرده، اظهار داشت: هنوز این نامه به دفتر آقای پولادگر نرسیده بود که دبیر مجمع اعلام نموده درخواست ما رد شده است. چطور چنین چیزی امکان دارد؟ بنده سالهاست که معاون وزیر را می شناسم و اطمینان دارم او به دنبال برگزاری مجمع سالم می باشد. اشکال کار در جای دیگری است و از جانب کسانی که به دنبال لابی هستند.
وی که قبل از این سرپرست دبیری فدراسیون کشتی هم بود، در پاسخ به این پرسش که «با همه این اوصاف در انتخابات روز شنبه شرکت خواهید داشت؟» اشاره کرد: درخواست من این است که وزارت ورزش به خاطر اینگونه مسائل، انتخابات روز شنبه را لغو کند و باتوجه به اتمام دوره ریاست فعلی فدراسیون، مبادرت به معرفی سرپرست برای آن کند و پس از آن زمان جدیدی را برای انتخابات تشکیل دهد. اینگونه مسجل شود که وزارت هم انتخابات قانونمند و سالم را دنبال خواهدنمود.
اسدمسجدی تاکید کرد: اگر چنین نشود یعنی این که انتخابات مهندسی شده است. درحال مشورت با تیم خود هستم که در صورت عدم لغو انتخابات در مجمع شنبه شرکت کنم یا نه؛ هنوز به نتیجه نرسیده ام اما در هر صورت صحبت هایم را مطرح می کنم. به ویژه که طی این مدت افراد زیادی از سراسر کشور با من تماس داشته و پیگیر موضوع بوده اند چون نمی خواهند ۴ سال آینده مانند هشت سال قبل شود.

منبع: