سام كلانتری : هیچ کس نخوابد و رخ را می سازم

فرم نو: سام کلانتری می گوید درحال ساخت دو مستند هیچ کس نخوابد و رخ یکی با موضوع ورزشی و دیگری درباره یکی از نقاشان شناخته شده کشور را می سازد.
سام کلانتری مستندساز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این که هم اکنون دو پروژه مستند در دست دارد که هر دوی این پروژه ها باهم پیش می رود، اظهار داشت: یکی از این مستندها با نام «هیچکس نخوابد» یک مستند ورزشی است، البته در این پروژه نیز ورزش بهانه ای شده تا لایه ای از زندگی بانوان ایرانی را به تصویر بکشم.
وی افزود: این مستند داستان نگار سماک نژاد است، نخستین بانوی ایرانی که صعود سرعتی به قله دماوند داشته است. در حقیقت این صعود بهانه ای برای به تصویر کشیدن زوایای دیگر زندگی این ورزشکار است.
کارگردان مستند «جایی برای فرشته ها نیست» بیان کرد: مستند دیگری که روی آن کار می کند، مستندی با نام «رخ» است که درباره علی اکبر صادقی نقاش است که آن نیز به زودی آماده می شود. درباره نحوه نمایش این دو پروژه نیز باید بگویم که هنوز تصمیم نهایی در این مورد نگرفته ام.
وی درباره توجه به قهرمانان ورزشکار زن در مستندهای خود توضیح داد: مساله این است که بانوان در جامعه ما با مشکلات بسیاری مواجهند و اگر بتوان قسمتی از این مشکلات را بوسیله آثار مستند به تصویر کشید می تواند موثر باشد.
کلانتری با اشاره به این که تلاش می کند تا با ساخت مستند آنچه در توان دارد را برای به تصویر کشیدن مشکلات بانوان در جامعه انجام دهد که شاید کمکی به حل آن کند، اظهار داشت: البته این را هم باید بگویم که مستند «جایی برای فرشته ها نیست» توانست به هاکی دختران کمک نماید و موجب شد تا تیمی که شناخته نمی گردد و کسی به آن کمک نمی کرد مورد توجه قرار گرفته و از آن حمایت شود.

منبع: