دعوای پرتغالی ها سر مهدی طارمی

فرم نو: چه حمله و چه حمایت، بیش از هر چیز دیگری ارزش های فنی فوق العاده ستاره ایرانی را نشان میدهد. مهدی طارمی اگر یک بازیکن معمولی بود، هیچ گاه چنین فضایی مقابل وی ساخته نمی شد. وی در آستانه کسب عنوان قهرمانی لیگ پرتغال با پورتو است و آمار فردی اش هم استثنایی و باورنکردنی به نظر می آید.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «موفقیت هیچ گاه بدون تاوان نیست و یکی از رایج ترین هزینه های آن «حسادت» است. بنظر می رسد این روزها مهدی طارمی هم در فوتبال پرتغال با همین مشکل روبه رو شده است. طارمی همچنان برای پورتو گل می زند، پاس گل می دهد و پنالتی می گیرد. از قرار معلوم برای رقبا تحمل این بخش آخر بیشتر از همه دشوار است.

مهدی در دو سال قبل بارها و بارها به تمارض و شیرجه رفتن در محوطه جریمه برای گرفتن پنالتی متهم شده است. تابحال چندین مرتبه مربیان تیم های حریف چنین اتهامی به او زده اند، همچنین هواداران و رسانه ها هم هر از گاهی سراغ بازگشایی این پرونده می روند. این دفعه اما آش زیادی شور شد و صدای همه را درآورد. از قرار معلوم سایت رسمی باشگاه اسپورتینگ لیسبون (تیمی که در کورس قهرمانی با پورتو قرار دارد و البته به شکل محسوسی از آبی پوشان عقب افتاده) گزارشی مقابل مهدی طارمی منتشر نموده و القاب و عناوین عجیبی به او داده است. طبق معمول درد اصلی این تیم رقیب، همان تعدد پنالتی هایی است که روی طارمی اعلام می شود. اسپورتینگی ها در این مطلب عجیب و غیر حرفه ای، مهاجم ایرانی را یک مار افسونگر یا مرد جعلی نامیده اند که دائما درحال شیرجه رفتن است. در ادامه گزارش از کلماتی مثل «سیرک» هم استفاده شده که اوضاع را بدتر کرده است.

این گزارش اما با واکنش بسیار تند کانون هواداران پورتو همراه شد. آنها به دفاعی جانانه از طارمی برخاستند. آن طور که بیانیه این کانون در پشتیبانی از مهدی نشان می دهد، دیدگاه های افراطی اسپورتینگ فقط به خاطر سوز و گداز ناشی از عقب افتادن در کورس قهرمانی نیست. مشکل بزرگ تر به روزی برمی گردد که آنها پیش از پورتو به ستاره ایرانی پیشنهاد دادند اما طارمی پیشنهادشان را رد کرد و گفت دوست دارد پیراهن آبی وسفیدها را به تن کند. به هر حال بیانیه کانون هواداران پورتو به شکل تمام قد معطوف به پشتیبانی از مهدی طارمی شده و حتی او را «شاهزاده پارسی» این باشگاه لقب داده است.

چه آن حملات و چه این حمایت، بیش از هر چیز دیگری ارزش های فنی فوق العاده ستاره ایرانی را نشان میدهد. او اگر یک بازیکن معمولی بود، هیچ گاه چنین فضایی مقابل وی ساخته نمی شد. مهدی در آستانه کسب عنوان قهرمانی لیگ پرتغال با پورتو است و آمار فردی اش هم استثنایی و باورنکردنی به نظر می آید. درباره بهتان کهنه تمارض هم هیچ حرفی نمی گردد زد؛ چه اینکه تک تک پنالتی های اعلام شده روی مهاجم ایرانی در دو سال قبل به تایید سیستم کمک داور ویدئویی رسیده است. یعنی داوران رسمی در اتاق بازنگری تصاویر این پنالتی ها را تایید کرده اند؛ چه در پرتغال، چه در لیگ قهرمانان و چه در لیگ اروپا. پس بحثی باقی نیست. ورای تمام این قیل وقال ها، برای درخشش مهدی طارمی در جام جهانی ثانیه شماری می نماییم. به راستی لحظه باشکوهی خواهد شد زمانی که او از مدافعان انگلیس یا آمریکا پنالتی می گیرد…!»

منبع: