هر ورزشكاری مجوز اعزام نمی گیرد؛ مصوبه ستاد عالی در مورد اعزام رشته های رکوردی به بازی های آسیایی

به گزارش فرم نو ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیک برای رشته های رکوردی و اعزام ورزشکاران به بازی های آسیایی هانگژو محدودیت هایی را در نظر گرفته است.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، اعزام کاروان «کیفی» به بازی های آسیایی ۲۰۲۲ مبنای کار کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای حضور در این دوره بازی هاست. این مساله ملاک عمل و تصمیم گیری در نشست های ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیک است؛ تا آنجایی که منجر به تعیین چارچوب برای ورزشکاران رشته های رکوردی و اعزامشان در چارچوب آن شده است.
ستاد عالی این گونه مصوب کرده که در مورد رشته های رکوردی فقط مجوز اعزام به ورزشکارانی داده شود که جزو ۴ نفر برتر بازی های آسیایی قرار بگیرند. البته این مصوبه در بخش بانوان با نگاه حمایتی بوده است؛ به صورتی که قرار گرفتن در جمع ۸ ورزشکار برتر بازی ها ملاک اعزام خواهد بود.
نوزدهمین دوره بازی های آسیایی طی روزهای ۱۹ شهریورماه تا ۳ مهرماه سال آینده به میزبانی هانگژو چین و در ۴۰ رشته برگزار می گردد.
دوومیدانی، بسکتبال، بوکس، شمشیربازی، والیبال، تیراندازی، قایقرانی، وزنه برداری، کشتی، تکواندو، کاراته، کوراش، ووشو، ورزش های صعودی، کبدی، اسکیت، تیروکمان، فوتبال، هندبال، شنا شیرجه واترپلو، ژیمناستیک، دوچرخه سواری، شطرنج، بازیهای الکترونیک، سپک تاکرا، تنیس روی میز، اسکواش (بانوان)، بدمینتون، تنیس (بانوان)، سه گانه و سوارکاری ۳۱ رشته ای هستند که اعزامشان به بازی های آسیایی تصویب شده است.

منبع: