گزارش فرم نو؛ استخرهای اصفهان بازگشایی می شود

فرم نو: رییس هیئت شنای استان اصفهان از بازگشایی استخرهای سرپوشیده و سرباز در این استان آگاهی داد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، بامداد دوشنبه در جلسه ستاد استانی کرونا در اصفهان در ابتدا بحث امتداد تعطیلی استخرها به علت شرایط کرونا از جانب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان شد.
محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در این نشست با پیشنهاد تعطیلی استخرها در شرایط کنونی مخالفت کرد و دلیل این مخالفت را عدم استقبال مردم از ورزش های آبی در زمستان و ضرورت تطبیق زندگی با کرونا اعلام نمود.
در ادامه بازگشایی استخرها که از آغاز اپیدمی کرونا با مشکلات جدی دست و پنجه نرم کردند و تعداد زیادی از کارکنان آنها بیکار شدند، مورد تأیید دبیر و رئیس ستاد استانی کرونا قرار گرفت.
منتظر ابلاغ رسمی هستیم
رئیس هیئت شنای استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد این بازگشایی عنوان کرد: هم اکنون منتظر ابلاغ رسمی از جانب اداره کل ورزش و جوانان استان هستیم، در این راستا اداره کل باید به مرکز بهداشت و فرمانداری نامه های لازم را ارسال نماید تا مراحل نهایی بازگشایی طی شود.
وی در مورد صدمه های پاندمی کرونا به استخرها خاطرنشان کرد: در اصفهان ۱۰۷ استخر دولتی و خصوصی فعالیت می نمایند که هر سال ۷۳ استخر هر سال از ما مجوز می گیرند و سایر استخرها به صورت آزاد کار می کنند، پارسال در مقطعی که به علت شرایط اپیدمی استخرها به صورت مکرر باز و بسته شد ۱۱ استخر با بازگشایی محدود و کوتاه مدت با ما همراه شدند.
پیمان گرامی با اشاره به اینکه ورزش شنا با تقویت سیستم ایمنی افراد را در مقابل بیماری مقاوم می کند، افزود: با وجود تاثیر مثبت بازگشایی استخرها روی شادابی افراد امسال تنها ۱۷ استخر به صورت کاملاً محدود فعالیت خویش را ادامه دادند و بقیه استخرهای دارای مجوز که ۵۶ مرکز می شوند هیچگاه بازگشایی نشدند که منجر به بیکاری تعداد زیادی از افراد شد.
وی اضافه کرد: افراد فعال در حوزه استخر در اصفهان حدود دو هزار نفر هستند که هر بار موقع تعطیلی این مراکز با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند، همین هفته گذشته ۲۵۰ نفر از همین تعداد مقابل هیئت شنا تجمع کردند و با اعتراض و تهدید و هر نحوی که می توانند خواهان بازگشایی استخرها می شوند.
۲۲ استخر ورشکست شدند
رئیس هیئت شنای استان اصفهان اظهار داشت: نمی گردد که همه اصناف باز باشد و فقط استخرها بسته شود، اگر بنا به تعطیلی است باید همه اصناف تعطیل شوند، نباید سیاست در این شرایط بسته شدن استخرها باشد، ما خودمان در استخرها پروتکلهای بهداشتی را رعایت می نماییم و این امر جای نگرانی ندارد.
وی در مورد ورشکستگی استخرها در سطح استان اصفهان خاطرنشان کرد: از ۷۳ استخری که تحت نظر ما هستند ۴۳ استخر دولتی هستند که در این شرایط گرفتار مشکل نشدند، همینطور از ۳۰ استخر باقیمانده هشت استخر مالک مکان هستند که ورشکستگی مفهوم چندانی برای آنها ندارد اما بقیه ۲۲ استخر خصوصی در اصفهان گرفتار ورشکستگی کامل شدند و وام هایی گرفتند که توانایی برگشت آنها را ندارند و بدهکار هستند.
گرامی افزود: حتی ۱۷ استخری که در این شرایط باز بودند هم گرفتار مشکل شدند چونکه آنها برای بازگشایی استخر هزینه هایی نزدیک به ۶۰ میلیون تومان کردند که دو ماه پس از بازگشایی باردیگر هفته قبل استخرها بسته شد و باردیگر بدهکار شدند.
وی تصریح کرد: شبکه بهداشت استان همچنان برخورد بدی با نمایندگان شنای استان دارد، ما نماینده دو هزار نفر هستیم که دو سال هیچ حقوقی نگرفتند اما برخورد بسیار بدی با آنها می شود، اما فرمانداری حداقل چند ساعتی را پای حرف ما نشست، ما حرف ها و مشکلات زیادی داریم اما برخورد بعضی از مسؤلان خوب نیست.

منبع: