واکنش رئیس جمهور صربستان به دیپورت جوکوویچ از استرالیا

رئیس جمهور صربستان به دیپورت مرد شماره یک تنیس جهان از استرالیا واکنش نشان داد.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از استار، بعد از اعتراض نواک جوکوویچ به دیپورت شدنش از استرالیا بخاطر نزدن واکسن، دادگاه استرالیا این رای را تایید نمود و بدین سان جوکوویچ باید این کشور را ترک کند و نمی تواند در رقابت های تنیس اوپن استرالیا شرکت نماید.
الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان اظهار داشت که بعد از تصمیم دادگاه استرالیا در خصوص اخراج این تنیسور، با نواک جوکوویچ صحبت کرده است. ووچیچ به خبرنگاران اظهار داشت: من با جوکوویچ صحبت کردم و به او گفتم که بیشتر از این نمی توانیم منتظر دیدن او باشیم. من به او گفتم که او همیشه در صربستان مورد استقبال ما است.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، وزیر مهاجرت استرالیا، ویزای نواک جوکوویچ صربستانی را لغو نمود و این بازیکن با اخراج از این کشور روبرو شد. تنیس باز شماره یک مردان جهان قرار بود تا در مسابقات اوپن استرالیا که از روز دوشنبه شروع می شود، بازی کند. مقامات دولت فدرال استرالیا بعد از پذیرش اعتراض نواک جوکوویچ در دستگاه قضایی این کشور و رای دادگاه ملبورن در مخالفت با لغو ویزای تنیسور صرب، هم چنان بر قوانین کشوری در خصوص اخراج اتباع خارجی واکسینه نشده یا فاقد مدارک لازم بهداشتی تاکید دارند.

منبع: