ضمن تشریح فعالیت های ورزش كارگری امیدواری مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش به تکرار سومی در جهان

به گزارش فرم نو رییس فدراسیون ورزش کارگری ضمن اشاره به سختی تکرار نتیجه سومی در مسابقات جهانی اظهار داشت: امیدوار هستیم باردیگر آنرا کسب نماییم.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، نشست خبری فدراسیون ورزش کارگری، امروز در آکادمی ملی المپیک پیش از اعزام کاروان این تیم به سومین مسابقات جهانی کارگران اجرا شد.
در ابتدای این جلسه امیرحسینی رییس انجمن ورزش شرکت ها، به اهداف برگزاری مسابقات جهانی پرداخت و اظهار داشت: در کاروان اعزامی نگاه ویژه ای به بانوان شده بطوریکه 11 نفر از تیم را بانوان می سازند. امیدواریم این روند را در ادامه نیز دنبال نماییم.
پس از آن نوبت به عبدالحمید احمدی، معاون توسعه فرهنگی وزارت ورزش و جوانان رسید تا درباره تأثیر ورزش کارگری صحبت کند.
احمدی در این زمینه اظهار داشت: کم تحرکی چالش امروز جوامع مختلف شده است. ورزش کارگری کمک می نماید تا هزینه های بیماری و درمان آن کاهش پیدا کند. مؤثرترین و کم هزینه ترین راه، ورزش است. باید ورزش را در بین اقشار مختلف مردم مورد توجه قرار دهیم. لازمه نیروی انسانی ورزش است و از این منظر ورزش در بین ۱۴ میلیون کارگر کشور حائز اهمیت می باشد. در مسابقات جهانی که دوره قبل شرکت کردیم مقام سوم دنیا را کسب کردیم و حالا وقتش است به افتخارآفرینی ها هم ادامه دهیم.
احمدی اشاره کرد: این مسابقات در افزایش انگیزه کارگران تأثیرگذار است. وزارت ورزش و جوانان هم در اعزام به مسابقات جهانی با نگاه حمایتی موافقت نمود. امیدوار هستم حضور کاروان ایران موفق آمیز باشد و شاهد کسب مدال و ایستادن روی سکو باشیم. از این فرصت استفاده نمائیم تا توان ورزشی خودرا اثبات و در جهت ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی خود تلاش نماییم.
جواد رمضیرئیس فدراسیون ورزش کارگری در ادامه این جلسه با اشاره به کارهای این مجموعه اشاره کرد: سومین دوره این رقابت ها به سبب شیوع ویروس کرونا به مهرماه موکول شد که از ۱۴ تا ۱۹ مهرماه در آتن یونان انجام می شود. مسابقات با حضور ۴ هزار ورزشکار در ۲۸ رشته برگزار می گردد و کاروان ایران با نام جهادگران تولید با حضور ۱۱۵ ورزشکار در ۱۴ رشته با حمایت شرکتها انجام می شود. تیم ایران در رشته های دوومیدانی، فوتبال، والیبال، تنیس روی میز، شنا و دارت شرکت می کند.
رئیس فدراسیون ورزش کارگری افزود: امسال علاوه بر این مسابقات فوتبال شرکتها را داریم که تیم کارگری مس سرچشمه بعنوان نماینده کشورمان در این رقابت ها شرکت خواهدنمود.

رییس فدراسیون ورزش کارگری در پاسخ به این که چه جوایزی بر قهرمانان ایران در این دوره در نظر گرفته شده تصریح کرد: جوایز ورزشکارانی که به مسابقات جهانی کارگری اعزام می شوند بوسیله وزارت ورزش و وزارت کار و رفاه اجتماعی انجام می شود و جوایز مسابقات جهانی شرکتها بوسیله شرکتها پرداخت خواهد شد. البته شرایط در این دوره از مسابقات مشکل تر است و امیدوار هستم ایگاه قبلی را تکرار نماییم.
رمضی اشاره کرد: با اهمیت ترین مشکل ما تضعیف قوانین بالادستی است؛ گرچه قوانین خوبی تدوین شد اما چند سالی است که ضعف داریم. حذف تبصره ماده ۳۸ از قانون مالیات بر افزایش افزوده به ورزش کارگری ضربه زد و امیدوار هستم این مساله حل شود.

منبع: