مراسم افتتاح هفته المپیك برگزار شد

به گزارش فرم نو مراسم بزرگذاشت هفته المپیک امروز با حضور رئیس کمیته ملی المپیک و مسؤلان کاروان ورزش ایران برگزار گردید.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، کمیته ملی المپیک در جهت اهداف کمیته بین المللی المپیک برای نامگذاری ۲۳ ژوئن (۲ تیرماه) به نام روز جهانی المپیک، مبادرت به برگزاری «هفته المپیک » در کشورمان کرده است.
ویژه برنامه های این هفته از امروز شنبه شروع می شود و تا روز پنجشنبه (۱۰تیرماه) ادامه خواهد داشت.
مراسم افتتاحیه هفته المپیک امروز با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، پیمان فخری رئیس مرکز تیم های ملی، امین عارف نیا مسئول ستاد فرهنگی المپیک و سید محمد حسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد برگزار گردید.
در جریان این مراسم از دو کتاب با عنوان «جام نمایشی. ورزشی ارجان» و «کتاب منتخب آثار برگزیده جشنواره شعر و ترانه» رونمایی گردید. اردشیر صالح پور نویسنده کتاب جام ارجان است که در مراسم امروز از وی تقدیر گردید.
در بخشی از این مراسم افتتاح هفته المپیک امین عارف نیا با یادآوری برگزاری هر چهار سال یکبار المپیک اظهار داشت: المپیک جشنواره ای است که ریشه در تاریخ دارد.
مسئول ستادفرهنگی کاروان المپیک با تکیه بر این که این ستاد برای اولین بار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: با هدف ترویج فرهنگ غنی ایران از ۲ سال قبل اقدامات فرهنگی در چارچوب این ستاد تدوین شده است و از مستندسازی تا طراحی لباس کاروان و برنامه های فرهنگی در ژاپن در دستورکار این ستاد قرار گرفته أست.

در ادامه با حضور رئیس کمیته المپیک و سرپرست کاروان ایران از کتاب جام نمایشی جان ارجان و کتاب منتخب اشعار ایران رونمایی شد
همینطور صالحی امیری از پیشنهاد دهنده جام ارجان قدردانی نمود.

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک هم در این مراسم هم در مراسم اظهار داشت: ایران بدون فرهنگ شخصیت و هویت ندارد و از این منظر قدردان زحمات همه هستیم که برای فرهنگ ایران تلاش می کنند.
وی با قدردانی از عواملی که در راه توسعه فرهنگی گام بر میدارند، افزود: تلاش ما بر این بود تا تصویر جدیدی از ورزش ایران با موضوعات فرهنگی عرضه دهیم.
صالحی امیری تصریح کرد: ورزش ایران دوپهلویت قهرمانی و فرهنگی دارد. بطور قطع ایران سربلند در حوزه ورزش قهرمانی با اقتدار در توکیو حاضر می شود.