خانم گل مسابقات هندبال عرب: اولویتم تیم ملی ایران است

به گزارش فرم نو لژیونر هندبال زنان ایران می گوید اولویت و تمام فکرش ایران است اما اگر به هر علت موفق به حضور در تیم ملی ایران نشود به تیم ملی عراق هم فکر می کند.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، شقایق باپیری عضو تیم ملی هندبال ایران در مسابقات بطوله عرب با تیم ئافرتان اربیل با ۷۰ گل بعنوان خانم گل انتخاب گردید.
باپیری حالا به اردوی تیم ملی جهت آماده سازی برای مسابقات قهرمانی آسیا دعوت شده است و می گوید اولویتش تیم ملی هندبال ایران است.
البته او برای حضور در مسابقات مغرب، لیگ کردستان عراق و حتی تیم ملی عراق هم پیشنهادهایی دارد که هنوز تصمیمی نگرفته است و می گوید اگر به هر علتی نتواند در تیم ملی ایران حضور داشته باشد به پیشنهاد عراق هم فکر می کند.

شقایق باپیری در گفت و گو با ایسنا در مورد انتخابش بعنوان خانم گلی در مسابقات بطوله عرب اظهار نمود: در مسابقات بطوله عرب که تیم های عربی و تیم های کردستان عراق حضور داشتند من بعنوان خانم گل انتخاب شدم. در این مسابقات ۷ تیم شرکت داشتند. این مسابقات از لیگ هم برای آنها مهمتر است چون تیم های اول و دوم به مسابقات مغرب اعزام خواهند شد. این تیم ها می توانند ۳ بازیکن خارجی بگیرند و من هم برای این منظور انتخاب شده ام. این مسابقات دو ماه دیگر در مغرب صورت خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: من در ۶ یا ۷ مسابقه در بطوله عرب در تیم ئافرتان اربیل بازی کردم و با ۷۰ گل خانم گل شدم. البته من یک بازی را هم شرکت نکردم چون مسابقه سبکی بود که اگر شرکت می کردم تعداد گل هایم بیشتر می شد.
عضو تیم ملی هندبال ایران اظهار داشت: حالا هم به اردوی تیم ملی هندبال برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا (شهریور) دعوت شدم. در عراق هم به من و یکی دو بازیکن دیگر ایرانی پیشنهاد دادند که دو ملیتی شویم و برای تیم ملی عراق بازی نماییم اما اولویت اول من و تمام فکرم ایران است. من در لیگ ایران بازی می کنم و زندگی من هم آنجا است، اما اگر به هر علتی نشد در تیم ملی ایران بازی کنم تصمیم دیگری می گیرم و به عراق هم فکر می کنم.

وی در مورد حضورش در اردوی تیم ملی هندبال ایران اظهار داشت: من جزو بازیکنان گروه دوم هستم که به اردوی تیم ملی هندبال زنان دعوت شدم که ۲۳ خرداد در مشهد شروع می شود. ۱۰۰ درصد در اردوی تیم ملی شرکت خواهم کرد. اولویت اول من ایران است. به تیم ملی عراق نه نگفتم اما اگر نظر کادر فنی ایران را جلب کنم در ایران بازی خواهم کرد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا او نخستین لژیونر تاریخ هندبال زنان ایران است اظهار داشت: ما سالهای قبل هم در عراق بازی می کردیم اما چون آی تی سی برایمان صادر نمی شد حضورمان رسمی نبود. این دفعه پاکدل رئیس فدراسیون خیلی کمک کرد و نزدیک یک ماه با فدراسیون عراق درگیر بود تا کار من درست شود که باید از او تشکر کنم. من اینبار قانونی در مسابقات شرکت کردم.
وی اظهار داشت: حالا یکی دو بازیکن دیگر ایرانی هم در مسابقات هستند که هنوز کارت آی تی سی برایشان صادر نشده و مراحل قانونی طی نشده است. فدراسیون بدون هیچ چشم داشتی کارهای من را انجام داد. من فکر نمی کردم اینبار هم بتوانم قانونی در کشور دیگری بازی کنم اما رایزنی فدراسیون ایران شرایط را فراهم نمود.

باپیری در مورد پیشنهادهایش برای فصل بعد اظهار داشت: من برای لیگ از چند باشگاه داخل ایران همچون اشتادسازه، بافق یزد و سپاهان پیشنهاد دارم باید ببینم پیشنهاد کدام تیم بهتر است. من همیشه لحظه آخر تصمیم می گیرم. لیگ کردستان عراق هم دو ماه دیگر آغاز می شود و من برای حضور در آن هم پیشنهادهایی دارم اما به علت اردوهای تیم ملی ایران شاید نتوانم حاضر شوم. البته مسابقات آنها متمرکز یا نیمه متمرکز است و به علت شرایط کرونا طی یک هفته تا ۱۰ روز تمام می شود. اگر مسابقات لیگ آنها با اردوی تیم ملی تداخل نداشته باشد و فدراسیون اجازه دهد در لیگ عراق هم شرکت می کنم.

منبع: