مربی سابق هندبال زنان: علم و آگاهی كادر فنی به تنهایی فایده ندارد

به گزارش فرم نو مرضیه یوسف اظهار داشت: برای موفقیت تیم ملی هندبال زنان علم و آگاهی به تنهایی فایده ندارد، ابزار کار لازم است.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، مربی سابق تیم ملی هندبال زنان درباب مقام ششمی ایران در آسیا اظهار داشت: تیم ملی ایران در دو دوره گذشته مقام ششم آسیا را از آن خود کرد. زنان ایران با امکانات بسیار ضعیف ولی با تلاش و همکاری توانسته اند این جایگاه را کسب کنند. البته در قهرمانی آسیا ژاپن تیم استرالیا برای نخستین بار در این مسابقات شرکت کرد که اگر نبود تیم ما حتما پنجم می شد. متاسفانه شانس با ما یار نبود.
مرضیه یوسف اظهار داشت: زنان باید در تمام سطوح سنی در مسابقات آسیا شرکت نمایند تا تجربه پیدا کنند و حریفان خودرا بشناسند. از طرفی تیم های ملی ما هیچ بازی تدارکاتی ندارند تا درباب حریفان شناختی به دست آورند. آنها تنها بوسیله فیلم بازی ها حریفانشان را آنالیز می کنند.
مربی سابق تیم ملی هندبال زنان در ادامه اظهار داشت: نباید زنان هندبال ایران را دست کم بگیرند. همین مقام ششمی که حالا در بخش زنان آسیا داریم تیم مردان هم دارد، اما از نظر هزینه و اهمیت ما کجا و آنها کجا. تیمی موفق است که برنامه داشته باشد و برایش هزینه شود اگر برای تیم های مردان هم هزینه نشود نتیجه ای حاصل نمی گردد.
پیشکسوت هندبال زنان اظهار داشت: متاسفانه در چند سال قبل تغییر مدیریت در راس هندبال ایران لطمه زیادی به پیشرفت این رشته زده و سلیقه های مختلف مدیریتی موجب بی برنامگی برای ۱۰ سال آینده این رشته شده است. در هر صورت تیم ها باید به مسابقات اعزام شوند و شانس خودرا محک بزنند. بایستی در هر شرایط برنامه ریزی مداوم برای تیم های ملی زنان وجود داشته باشد.
وی به موفقیت تیم های حریف اشاره نمود و اظهار داشت: تیم های ژاپن، کره و چین چرا در آسیا موفق هستند چون آنها از سنین پایه تا بالا با برنامه ریزی، مسابقه و اردو رشد می کنند و رو در روی تیم های برتر بازی می کنند. اما در ایران با ۱۰ یا دوازده اردوی پنج روزه تیم را آماده کرده و به مسابقه می فرستیم. در نهایت با زحمت کادر فنی و بازیکنان مقام می آوریم. پس باید برای همین مقام هم به مربیان و بازیکنان عزیز و زحمت کش آفرین گفت.
وی اظهار داشت: کادر فنی های هندبال در هر مقطع بسیار توانمند، با سواد و به روز هستند و اگر امکانات باشد بهترین برنامه ها را دارند. متاسفانه علم و آگاهی به تنهایی فایده ندارد و ابزار کار می خواهد. شما ببینید در جهان چندین مربی و داور زن کنار تیم ها هستند که بسیار هم توانمندند. پس در کنار کادر فنی خوب نیاز به امکانات هم هست.
یوسف در ادامه اظهار داشت: همیشه عاشق کشور و کارم هستم از سنین جوانی تا حال حدود چهل سال برای این رشته زحمت کشیدم تا جهانی شدن تیم را ببینم. یکسالی است که از کشور دورم اما اساسا اگر از من دعوت می شد تا در کنار بازیکنان باشم به سرعت خودرا می رساندم. وظیفه من خدمت به تیم هندبال است. اما اساسا حضور مربیان جوان در کنار تیم ملی بهتر است تا چند سالی در کنار مربیان با تجربه کار کنند و روزی در جایگاه مناسب از آن تجارب استفاده کنند. نباید تجربه وعملکرد آنها را نادیده گرفت.

منبع: