با برررسی سهمیه ها در ۴ رشته؛ تركیب كاروان ایران در پارالمپیك توكیو هفته آتی نهایی می شود

فرم نو: با بیان سرپرست کاروان ایران در بازی های پارالمپیک ترکیب این کاروان هفته آتی و بعد از بررسی های تکمیلی در مورد تعیین وضعیت سهمیه های کسب شده در بعضی رشته ها، نهایی خواهد شد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، کمیته ملی پارالمپیک بهمن ماه سال قبل برمبنای سهمیه های به دست آمده در رشته های مختلف و در نظر گرفتن سیاست های مصوب خود جهت تایید این سهمیه ها، ترکیب کاروان اعزامی به بازی های پارالمپیک توکیو را شامل ۵۰ ورزشکار و ۲۰ مربی در ۱۰ رشته عنوان نمود.
طی این مدت البته سهمیه های جدیدی در رشته های مختلف به دست آمد که مورد تایید کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) هم قرار گرفته اند اما کمیته ملی پارالمپیک هنوز آنها را برای اضافه شدن به ترکیب اولیه کاروان ایران نهایی نکرده است.
این کمیته با در نظر موقعیت ورزشکار صاحب سهمیه، رکورد آنها و مطابقت با گروه های چهارگانه پیش بینی شده -شانس مدال طلا، نقره و برنز در پارالمپیک یا قهرمانی در قاره- در ارتباط با اضافه شدن آنها به ترکیب کاروان پارالمپیک تصمیم گیری می کند.
این بررسی و تصمیم گیری مقرر است طی هفته آتی در ارتباط با چند رشته صورت گیرد. بگفته هادی رضایی سرپرست کاروان ایران در بازی های پارالمپیک نتیجه این بررسی ترکیب این کاروان را تا حد زیادی مشخص می کند.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلان اینکه دوومیدانی، تیراندازی، قایقرانی و دوچرخه سواری رشته هایی هستند که وضعیت کسب سهمیه های جدید در آنها طی هفته آتی بررسی خواهد شد، اظهار داشت: نتیجه این بررسی ها تکلیف ترکیب کاروان ایران را مشخص می کند.
رضایی با اشاره به رقابت های رکوردگیری که مقرر است طی روزهای پنجشنبه و جمعه برای رشته های دوومیدانی و تیراندازی صورت گیرد، اشاره کرد: شنبه هفته آتی در نشستی که با حضور مسئولان فنی کمیته ملی پارالمپیک و این رشته ها خواهیم داشت، نتایج رکوردگیری های انجام شده را بررسی می نماییم تا برمبنای آن ترکیب ورزشکاران اعزامی به توکیو در این دو رشته نهایی شود.
سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی های پارالمپیک توکیو با اشاره به این که اسلام جاهدی طی هفته جاری در جریان کاپ جهانی پاراکانو صاحب سهمیه پارالمپیک شد، اشاره کرد: در مورد این سهمیه و همین طور شرایط دوچرخه سواری و اختصاص سهمیه اعزام به این رشته هم طی هفته آتی اساسا جلسه ارزیابی و بررسی های نهایی برگزار می گردد تا تصمیم گیری قطعی برای آنها صورت بگیرد.
وی در عین حال اشاره کرد: طی هفته آتی دو نماینده بانوان در رشته پاراتکواندو در رقابت های گزینشی پارالمپیک شرکت خواهند داشت. در حقیقت وضعیت این ورزشکاران و شرایط شان برای حضور در توکیو – از حیث کسب سهمیه یا عدم دستیابی به آن- هم در همین هفته مشخص خواهد شد. در صورتی که نمایندگان ایران بتوانند در اردن صاحب سهمیه شوند در نخستین فرصت وضعیت آنها هم ارزیابی می شود تا نسبت به اعزام شان تصمیم گیری لازم صورت بگیرد.
رضایی با یادآوری این که در رشته تیروکمان تیرماه یک اعزام به مجارستان برای کسب سهمیه صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: این اعزام برای تعیین جایگزین مرحوم راضیه شیرمردی انجام می شود که سهمیه پارالمپیک را در اختیار داشت. اگر نماینده اعزامی ایران صاحب سهمیه شود، می تواند شانس جایگزین شدن بجای مرحوم شیرمحمدی را پیدا کند آنهم در صورتی که شرایط او با سیاست های کمیته همخوانی داشته باشد.
سرپرست کاروان ورزش ایران در پارالمپیک توکیو با تاکید بر این که در کمیته ملی پارالمپیک کسب سهمیه ملاک اعزام نیست، اشاره کرد: کسب سهمیه نخستین گام برای اعزام توکیو است. گام دوم و اصلی همخوانی وضعیت ورزشکار صاحب سهمیه با یکی از چهار گروه تعریف شده در کمیته است. در غیر اینصورت هیچ عاملی منجر به اعزام نخواهد شد.
رضایی اظهار داشت: در هر صورت این که طی هفته آتی ترکیب اصلی کاروان اعزامی به پارالمپیک توکیو نهایی خواهد شد. در مورد پاراتکواندو هم همین هفته تکلیف تا حدی مشخص می شود. فقط در مورد رشته تیروکمان باید تا تیرماه صبر نماییم. بدین سبب ترکیبی که هفته آتی به آن دست پیدا می نماییم حدودا ترکیب اصلی و نهایی است.
به گزارش فرم نو به نقل از مهر، بازی های پارالمپیک توکیو شهریورماه انجام می شود.

منبع: