تاكید بر امن وایمن بودن بازی ها؛ باخ: تمركز كمیته بین المللی روی افتتاح بازیهاست نه لغو المپیك

فرم نو: رئیس کمیته بین المللی المپیک اطمینان دارد که با اقدامات ضد ویروس کرونا، بازی های المپیک توکیو در شرایطی امن و ایمن انجام خواهد شد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، نشست کمیته هماهنگی کمیته بین المللی المپیک (IOC) با برگزارکنندگان بازی های المپیک توکیو امروز چهارشنبه بصورت وبینار اجرا شد.
در این جلسه توماس باخ ضمن اعلام آمادگی برای همراهی کمیته بین المللی المپیک (IOC) در تامین نیروی پزشکی بازی های المپیک و اعزام آنها به توکیو، بر برگزاری «امن و ایمن» بازی ها اصرار کرد این در حالیست که بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته، مردم ژاپن مخالف میزبانی کشورمان برای المپیک هستند.
در این جلسه توماس باخ این اطمینان را داد که با انجام اقدامات دقیق ضد کرونائی، بازی های المپیک در وضعیت «ایمن و مطمئن» انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: دهکده بازی ها مکانی امن است و بازی های ۲۰۲۰ هم در روشی ایمن انجام می شود.
طبق آنچه سایت kyodo news به آن اشاره کرده، باخ همین طور هرگونه احتمال در خصوص لغو بازی های المپیک را هم رد کرده است. این را می توان از این صحبت وی برداشت کرد در خصوص این که «فقط ۶۵ روز به افتتاح بازی ها باقی مانده و باید تمرکز خودرا بر افتتاح امن و ایمن آن بگذاریم.»
در این جلسه همین طور «یوریکو کویکه» فرماندار توکیو تاکید داشت که برای موفقیت در بازی ها باید مشکلات مختلف را حل نماییم و آمادگی های خودرا تسریع بخشیم.
سی و دومین دوره بازی های المپیک طی روزهای اول تا هفدهم مردادماه در توکیو انجام می شود. این بازی ها در غیاب تماشاگران خارجی انجام می شود. در مورد تماشاگران داخلی هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

منبع: