سرپرست انجمن راگبی: هیچ محدودیتی برای زنان ورزشكار وجود ندارد

به گزارش فرم نو میرمهدی حسینی اظهار داشت: در ایران هیچ محدودیتی برای زنان وجود ندارد اما بهرحال سلامتی ورزشکاران مهم تر از برد و باخت است.
سرپرست انجمن راگبی در گفت و گو با ایسنا، در مورد فیلم انتشار یافته از تمرین تیم راگبی زنان اسپادانا اظهار نمود: سلگی مدیر، مربی و صاحب این تیم تمرینی را برای ورزشکارانش در نظر گرفته و ظاهرا با یک روزنامه داخلی هم مصاحبه کرده است. ظاهرا این فیلم به دست شبکه های معاند که معمولا با غرض ورزی اخبار را منتشر می کنند افتاده است. من سلگی را خواسته ام تا به انجمن بیاید و توضیح دهد.
سرپرست انجمن راگبی اظهار داشت: ما با ستاد کرونا چندین بار مذاکره کرده و نامه نوشته ایم تا ببینیم می توانیم تمرین یا مسابقه داشته باشیم که اجازه به ما نداده اند. حال در اوج و پیک کرونا این فیلم انتشار یافته که باید توضیح دهند. باید توضیح دهند که این فیلم برای پیش از انتشار کرونا است یا برای پس از آن. اگر این فیلم در ارتباط با پس از انتشار کرونا باشد با این تیم برخورد سخت خواهد شد. حال همه ورزشکاران و هموطنان ما مهم تر از برد و باخت و ورزش است. اولویت ما حفظ سلامتی جامعه است.
ایشان در ادامه اضافه کرد: به غیر از این مورد تمرین کنار اتوبان به هیچ عنوان توجیهی ندارد و محل مناسبی برای تمرین نیست. همینطور صحبت هایی که در فیلم انتشار یافته در خصوص نبود لباس عنوان می شود احتیاج به توضیح دارد. هیچ کشوری در دنیا به تیم های خصوصی لباس نمی دهد و به ما ارتباطی ندارد. ما مجری و مدیر اجرا و انجام مسابقات داخلی و خارجی و هماهنگ کننده کمیته ها و دپارتمان ها هستیم. حرف های داخل مصاحبه هم حرفه ای و درست نیست.
حسینی اظهار داشت: من به این مورد چند ایراد وارد می دانم. زمانی که ستاد کرونا و مسؤلان ذیربط که کرونا را کنترل می کنند، اجازه تمرین را نمی دهند انجام آن کار پسندیده ای نیست. همینطور تمرین در کنار اتوبان و صحبت هایی که عنوان شده درست نیست. این مربی باشگاه ورزشی دارد و باید تیم خویش را حمایت کند. مکررا هم زمین تمرین داشته ولی یک گزارش منتشر نشده است حال چرا کنار اتوبان؟ به هر حال ما مربی تیم را خواستیم تا به انجمن بیاید و توضیحات خویش را در مورد تمرین و صحبت هایش عرضه کند و بعد ما نتیجه را به مخاطبان اعلام نماییم.
وی به برخوردهای زیاد در ورزش راگبی اشاره نمود و اظهار داشت: برخوردها در ورزش راگبی از هندبال بیشتر نباشد کمتر نیست. علاوه بر آن در هندبال ۶ نفر داخل زمین هستند اما در راگبی تعداد نفرات داخل زمین ۱۵ نفر است که ۱۵ ورزشکار نیمکت نشین هم دارند. در هر مسابقه حدود ۶۰ ورزشکار در دو تیم درگیر می شوند و اوج خطر است. خطر رشته ما بالاتر است.
سرپرست انجمن راگبی اظهار داشت: از طرفی ما دستور اجرای مسابقات را از ستاد کرونا می گیریم. ما برای اردیبهشت آمادگی برگزاری مسابقه کشوری داشتیم که موافقت نکردند. ما امکان دارد در مهر یا آبان مسابقات آسیایی داشته باشیم و خواستیم تیم ملی آماده داشته باشیم، اما مهم تر از این مورد پیروی کردن از دستورات ستاد کرونا، سلامتی جامعه و ورزشکاران است.
میر مهدی حسینی در ادامه اضافه کرد: هنوز اجازه فعالیت نداریم اما فکر می کنم با عنایت به جلساتی که داشتیم با سفید شدن وضعیت کرونا احتمال این که این اجازه را به ما بدهند بیشتر شده است. در این شرایط ما سریعتر مسابقات کشوری را برگزار می نماییم تا یک تیم ملی خوب هم داشته باشیم.
سرپرست انجمن راگبی در انتها اظهار داشت: در ایران تا جایی که من مسئولیت دارم هیچ محدودیتی برای زنان وجود ندارد. ما کاملا از زنان ورزشکار حمایت می نماییم. ما ورزشکاران خیلی خوبی در رشته های رزمی و دو و میدانی و… داریم که در قالب ایران قهرمانی های زیادی داشته اند. ما هیچ مشکلی با زنان نداریم و خیلی بیشتر از آنها حمایت می نماییم.

منبع: