دلیلهای مدیرفنی تیم هندبال زنان اشتادسازه برای انصراف از جام باشگاه های آسیا

فرم نو: مدیر فنی تیم هندبال زنان اشتاد سازه مشهد دلیلهای انصراف از جام باشگاه های آسیا را عنوان و البته تاریخ نهایی برگزاری مسابقات را 17 خرداد عنوان نمود در صورتیکه این مسابقات مقرر است 6 تیر اجرا شود.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تیم هندبال زنان اشتاد سازه مشهد با وجود اینکه برای حضور در مسابقات جام باشگاه های آسیا اعلام آمادگی کرده بود از حضور در این مسابقات انصاف داد. مدیر فنی تیم اشتادسازه علت این انصراف را کوتاهی زمان برای آمادگی بازیکنان و شرایط موجود به سبب شیوع ویروس کرونا عنوان نمود.

البته رزمگر تاریخ برگزاری مسابقات زنان را اواسط خرداد عنوان نمود در صورتیکه مسابقات جام باشگاه ها طبق اعلام کنفدراسیون آسیا ۶ تیر در آلماتی قزاقستان صورت خواهد گرفت.

پیش از این باشگاه اشتاد سازه مشهد پس از اختتام زمان ثبت نام و با رایزنی مسئولان فدراسیون و میترا نوری عضو کمیته فنی مسابقات جام باشگاه های آسیا آمادگی خودرا برای این مسابقات اعلام نموده بود اما در صورتیکه حتی از زمان تاریخ دقیق برگزاری مسابقات اطلاعی نداشت از حضور در مسابقات منصرف شد تا ایران در این مسابقات نماینده ای نداشته باشد.

عزت الله رزمگر در گفت و گو با ایسنا، درباب علت انصراف تیم اشتادسازه مشهد از حضور در مسابقات جام باشگاه های زنان آسیا اظهار نمود: در ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ نامه ای که از تاریخش هم گذشته بود برای ما ارسال شد در خصوص این که می توانیم در مسابقات جام باشگاه های آسیا شرکت نماییم. البته تاریخ برگزاری مسابقات مشخص نبود و ما مبنا را بر این گذاشتم که طبق روال کنفدراسیون آسیا ۴ تا ۵ ماه تا برگزاری مسابقات زمان وجود دارد. چون از زمان نامه گذشته بود طبق آنچه که از ما خواسته شد به تاریخ پنج فروردین نامه ای در خصوص اعلام آمادگی به مسابقات برای آسیا آماده و ارسال کردیم.

مدیر فنی تیم باشگاهی اشتادسازه در ادامه اظهار داشت: بارها پیگیری کردیم تا ببینیم زمان برگزاری مسابقات چه زمانی است، فدراسیون هم کمک کرد و با کنفدراسیون آسیا صحبت کرد اما آنها هر روزی یک تاریخی را به ما اعلام می کردند. ما حتی در این فرصت نامه زدیم که با هزینه شخصی برای بازیکنان واکسن بگیریم چون این بازیکنان امانت های ما هستند. شنیده بودیم ورزشکاران ملی که از کشور خارج می شوند واکسن می زنند. خواستیم با هزینه شخصی ورزشکاران را واکسینه نماییم. فدراسیون هم نهایت همکاری را کرد اما اعلام گردید حق تقدم با ورزشکاران نیست.

رزمگر اظهار داشت: حتی در این فرآیند یک هفته ای با چند ورزشکار صربستانی نیز صحبت کردم، مبالغ قرارداد را نهایی کردیم. اعلام گردید باید نفری ۲۰۰۰ دلار هم برای بازیکن خارجی بدهیم که قبول کردیم اما زمان مسابقات هنوز مشخص نبود. در نهایت نامه ای به ما ارسال شد که مسابقات ۲۰ خرداد در آلماتی انجام می شود. این تاریخ زمانی به ما اعلام گردید که در اواسط اردیبهشت بودیم. همه باشگاه ها تعطیل بود و اجازه تمرین حتی برای یک جلسه هم نداشتیم. به ما اعلام گردید اگر شرایط قرمز کرونا تمام شود می توانیم از خرداد تمرینات را شروع نماییم. در این صورت تنها ۱۰ روز مفید برای تمرین داشتیم.

وی اظهار داشت: من بعنوان مربی و مدیر فنی باشگاه چطور می توانستم به ورزشکارانی که در فاز انتقال هستند، هنوز به سازگاری نرسیده اند و دوران هایپوترافی را نگذرانده اند اجازه بدهم تمرین کنند. اینها در شرایطی است که ۶ بازیکن من کرونا و دو بازیکن دیگر هم مشکل دارند. با این مشکلات چطور من بعنوان یک مربی حرفه ای اجازه دهم بازیکنان در این مسابقات شرکت نمایند.

مدیر فنی باشگاه اشتادسازه اظهار داشت: این مسابقات هیچ منفعتی برای کشور جز لطمه و سرشکستگی ندارد. چطور ورزشکاری که هنوز تازه از کرونا خارج شده را به اردو بیاورم و به شرایط حریفانی که آماده اند و در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کرده اند برسانم. کمترین زمان اردوی قزاقستان ۶ ماه است. چطور می شود چهار بازیکن جوان را که تجربه این سطح بازی را ندارند بدون اردوی آمادگی جسمانی به مسابقه اعزام کرد. آیا پس از مسابقات همه مرا قضاوت نمی کردند. بازیکنان من در چمن و بدون توپ تمرین می کنند هیچ برخورد جسمانی ندارند. همه اینها در مسابقه سبب لطمه خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که مگر مسابقات ۶ تیر برگزار نخواهد شد اظهار داشت: کنفدراسیون آسیا تاریخ برگزاری مسابقات را ۶ تیر اعلام نموده اما مسابقات ۲۰ خرداد صورت خواهد گرفت. یعنی آخرین تاریخی که به ما اعلام گردید ۷ ژوئن برابر ۱۷ خرداد است. کنفدراسیون آسیا تاریخ مسابقات را در سایت های مختلف متفاوت اعلام نموده است. همه اعضای فدراسیون پا به پای ما برای هماهنگی های لازم برای حضور در این مسابقات تلاش کردند. اما آخرین تاریخی که به من اعلام گردید ۲۰ خرداد بود که زمان کافی برای آمادگی وجود نداشت.

رزمگر اظهار داشت: یک اردیبهشت به ما زمان برگزاری مسابقات را اعلام نمودند و ما پس از ۱۳ روز تلاش دیدیم در این زمان کوتاه به نتیجه نمی رسیم و انصراف خودرا اعلام کردیم. در این دو هفته با همه نامه نگاری ها دیدیم که با وجود کرونا، نداشتن سالن و امکانات، نیامدن بازیکنان خارجی به ایران به سبب کرونا و… به نتیجه نمی رسیم و تصمیم گرفتیم انصراف دهیم.

وی اظهار داشت: ما در این دو هفته حق تیمی را هم ضایع نکردیم، سهمیه کشور ما دو باشگاه بود چرا همان اول تیم دیگر اعلام آمادگی نکرد، حالا متهم شدیم به این که حق تیم دیگری را خوردیم. البته حسامی هنوز هم می خواهد در این مسابقات شرکت نماید اما من نمی گذارم. اگر من دلسوز ورزشکاران و هندبال هستم، با این مشکلات پیش رو اجازه نمی دهم ورزشکارانم به مسابقات اعزام شوند.

وی درباب شائبه های مطرح شده برای قراردادهای الزامی ۳ تا ۵ ساله در تیم اشتادسازه اظهار داشت: الزامی در کار نیست. این هم یک شایعه دیگر است. اشتادسازه شرایط خودرا دارد. به کسی اجبار نکردیم اما چون مقرر است یک فرآیند چندساله روی ورزشکاران صورت گیرد خواستیم قرارداد ورزشکار نوجوان برای ۵ سال، جوان برای ۳ سال و بزرگسال برای یک سال تنطیم شود. اشتادسازه از بهترین مربیان کشور استفاده می نماید، روی علم بدنسازی و علم تمرین کار می کند تا ورزشکار زن ایران ارتقا پیدا کنند. من باید روی یک بازیکن ۱۷ ساله ۵ سال کار کنم تا به نتیجه برسد تا در ۲۲ سالگی حرفه ای و آزاد باشد. یک بازیکن در اشتادسازه امکانات دارد، به او پول می دهیم، خوابگاه، کلاس زبان و شرایط تحصیلش را برطرف می نماییم. به هیچ کس هم الزامی برای قرارداد ها نداشتیم شروط ما این است. توسعه هندبال از خواسته های من بوده که در فضایی امن آنرا انجام دهیم. حالا حسامی اینکار را می کند و باید از این افراد حمایت کرد.

منبع: