هاشمی: اردوی بازی های آسیایی باید از حالا آغاز شود

به گزارش فرم نو سرمربی تیم ملی تفنگ اظهار داشت: باید سریعتر به فکر برگزاری اردوهای مجزایی برای آمادگی حضور در بازیهای آسیایی باشیم چون این رویداد تنها یک سال پس از المپیک برگزار می شود و این زمان اصلا کافی نیست.
الهام هاشمی در گفت و گو با ایسنا، در مورد اردوهای تیم ملی تفنگ اظهار نمود: اردوی تیم ملی تفنگ از ۱۵ فروردین شروع شده است و ۶ ملی پوش به این اردو دعوت شده اند. اردوها تا اواخر خرداد با همین تعداد ادامه خواهد داشت و پس از این تاریخ تمرینات با ۴ تیرانداز اعزامی به المپیک ادامه خواهد داشت.
سرمربی تیم ملی تفنگ در ادامه اظهار داشت: ان شاءالله از این اردو به تدریج در تفنگ بادی تیراندازان برای رسیدن به رکوردهای واقعی شان آماده می شوند اما در رشته سه وضعیت برای رسیدن به سطح آمادگی قابل قبول احتیاج به تأمین فشنگ یا اعزام به اردوهای برون مرزی دارند تا بتوانند تمرین با فشنگ داشته باشند.
وی در مورد عدم اعزام المپیکی های تفنگ به مسابقات جام جهانی هند اظهار داشت: ترجیح داده شده بود که به خاطر حفظ سلامتی، همه ورزشکاران به این مسابقات اعزام نشوند. از سوی دیگر هم اغلب مسابقاتی که برای آمادگی المپیکی ها در نظر داشتیم کنسل شدند ازاین رو بلافاصله بعد از بازگشت از هند برای پیدا کردن مسابقه و مکان مناسب برای تمرین با فشنگ، اقدام کردیم و حدودا کل استراحت یک هفته ای عید را به این مهم پرداختیم.
هاشمی در ادامه اضافه کرد: حتی برنامه ریزی مسابقات جدید را در کمیته فنی کنفدراسیون آسیا و کمیته مربیان فدراسیون جهانی مطرح کرده بودم که باوجود استقبال سایر اعضا در نهایت پاسخ این بود که باتوجه به انتشار کرونا و محدودیت زمانی چنین امکانی وجود ندارد. اما فدراسیون جهانی پیشنهاد کرد که ما به صورت میهمان در مسابقات قهرمانی اروپا شرکت نماییم که این فرصت بسیار خوبی است.
سرمربی تیم ملی تفنگ اظهار داشت: همینطور با عنایت به نبود فشنگ ورزشی مناسب در کشور و مذاکراتی که در این مورد داشتم و با موافقت و همکاری خیلی خوب فدراسیون قرار بر این شد که پیش از قهرمانی اروپا، اردوهای تمرینی و احیانا مسابقات دوستانه ای در دو کشور همسایه میزبان قهرمانی اروپا یعنی صربستان و مجارستان داشته باشیم و سپس در این مسابقات که آخرین پنجره توزیع سهمیه المپیک برای کشورهای اروپایی است و بطور قطع سطح خیلی بالایی خواهد داشت شرکت نماییم.
وی در مورد زمان برگزاری مسابقات قهرمانی اروپا و اردوهای تدارکاتی اظهار داشت: مسابقات قهرمانی اروپا از آغاز خردادماه در کرواسی برگزار می شود. امیدوارم بتوانیم حداقل سه هفته پیش از آن مسابقات اردوی تدارکاتی داشته باشیم تا حداقل تیراندازان المپیکی بتوانند آن سه هفته را با فشنگ مناسب و کافی تمرین کنند.
او در مورد زمان برگزاری جام جهانی باکو و تعداد ورزشکاران اعزامی هم اظهار داشت: جام جهانی باکو از اول تیرماه شروع می شود که ان شاءالله افراد اعزامی به المپیک به این مسابقات اعزام خواهند شد. باتوجه به عدم اعزام المپیکی های تفنگ به مسابقات هند بطور قطع حضور آنها در مسابقات باکو الزامی است و امیدوارم شرایط، اجازه این کار را بدهد.
سرمربی تیم ملی تفنگ به آغاز اردوهای تیم ملی برای حضور در بازی های آسیایی 2022 اشاره نمود و اظهار داشت: یکی از نگرانی های بزرگ من این است که باتوجه به وضعیت کرونا از سال قبل هیچ اردویی برای جوانان و نوجوانان نداشته ایم که امیدوارم فدراسیون بتواند هرچه زودتر با درایت این مشکل را حل کند و حداقل در زمانهایی که کشور از نظر کرونا در وضعیت بهتری قرار دارد اردوهای مجزایی داشته باشیم.
هاشمی اظهار داشت: با عنایت به نزدیکی به المپیک و کم شدن تعداد ملی پوشان حاضر در اردو باید سریعتر به فکر برگزاری اردوهای مجزایی برای آمادگی حضور در بازیهای آسیایی باشیم چون که باتوجه به تعویق یکساله المپیک، بازیهای آسیایی این دوره تنها یک سال پس از المپیک برگزار می شود و این زمان اصلا کافی نیست. ایران یکی از قدرتهای تیراندازی آسیاست و نباید این موقعیت را از دست بدهیم چون که کشورهای آسیایی دیگر در حال آماده سازی ورزشکارانشان برای حضور قدرتمند در این رقابتها هستند.

منبع: