نیكا بیك لیك لی: نبود سعیده علی در تیم ملی بسكتبال موثر است

فرم نو: سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان می گوید ایران در مسابقات انتخابی مجارستان شانس کسب سهمیه المپیک را دارد.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان دو مسابقه مهم انتخابی المپیک پیش رو دارد و باید شانس خودرا برای کسب سهمیه المپیک توکیو امتحان کند.

اولین رویداد ۵ تا ۹ خرداد ۱۴۰۰ به میزبانی اتریش برگزار می گردد که ۴۰ تیم (۲۰ تیم زنان و ۲۰ تیم مردان) از ۳۶ کشور حضور دارند و ۳ سهمیه(در هر بخش مردان و زنان) توزیع می شود. ایران در گروه B با ژاپن، اوکراین، ترکمنستان و استرالیا هم گروه است. دومین مسابقه هم ۱۴ تا ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ با حضور ۶ تیم به میزبانی مجارستان برگزار و یک سهمیه توزیع می شود.

تیم ملی ایران برای حضور در این مسابقات اردوهای آماده سازی خودرا با ۱۰ بازیکن آغاز کرد و نخستین اردو از ۱۷ تا ۲۱ فروردین اجرا شد.

نیکا بیک لیک لی در مورد وضعیت آمادگی بازیکنان به ایسنا اظهار داشت: با توجه به این که بازیکنان در تعطیلات عید به سر می بردند و سالن های ورزشی هم تعطیل بودند، تمرین خاصی نداشتند. بنا بر این سعی کردیم تا آنها را به سطح قابل قبول آمادگی بدنی برسانیم و از فضای بسکتبال پنج نفره به فضای سه نفره نزدیک نماییم.

او اضافه کرد: هشت مرحله اردوی آماده سازی را تعریف کرده ایم و فکر می کنم فرصت برگزاری همه آنها را داشته باشیم تا بازیکنان به سطح هماهنگی برسند. امیدارم بتوانیم بهترین عملکرد را در مسابقات ارائه بدهیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره در مورد ارزیابی خود از مسابقات انتخابی کسب سهمیه اظهار داشت: مسابقات اتریش دشوار است. با توجه به این که استرالیا، ژاپن و اوکراین در گروه ما هستند، کار سختی داریم. در مسابقات مجارستان اساسا شانس ما بیشتر است اما باید ببینیم کدام تیم ها از اتریش سهمیه می گیرند و چه تیم هایی برای حضور در مجارستان باقی می مانند.

او در مورد تاثیر نبود سعیده علی در تیم ملی بیان کرد: اساسا اثرگذار می باشد. جدا از عملکرد فنی او، در کیفیت تمرین، تلاش و انرژی که به تمرین می آورد هم اثر گذار بود. برنامه دعوت فاطمه آقازادگان را داشتیم که روی این جوان آینده دار سرمایه گذاری نماییم تا در آینده نزدیک، چالش نبودن سعیده علی را در پست یک جبران کند اما متاسفانه با مصدومیت او مواجه شدیم و تلاش می نماییم تا با بازیکنانی که در پست یک و دو داریم، بهترین ترکیب را به مسابقات بفرستیم.

بیک لیک لی در آخر اظهار داشت: از فدراسیون تشکر می کنم که برای ایجاد فضای امن برگزاری اردوها در دوران شیوع ویروس کرونا زحمت کشید. با توجه به این که مسابقات مردان در سالن آزادی برگزار می شود، مجموعه دخانیات را برای ما قرنطینه کردند و سلامت بازیکنان را در اردو حفظ کردیم. از این مجموعه، فدراسیون و بازیکنان که در این شرایط تیم ملی را به همه چیز ترجیح دادند هم تشکر می کنم.

منبع: