عبدالحمید احمدی: ریل گذاری برای توسعه ورزش همگانی و روستایی بی سابقه است

به گزارش فرم نو معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش اظهار داشت: ریل گذاری انجام شده در دولت تدبیروامید درباب توسعه ورزش همگانی و روستایی بی سابقه است.

به گزارش فرم نو به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، جلسه ارائه طرح های ملی و مشترک فدراسیون های ورزش همگانی، ورزش روستایی و ورزش های زورخانه ای با حضور دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان امروز اجرا شد.
در این جلسه عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی اظهار داشت: توجه به حوزه ی ورزش همگانی و روستایی با هدف ارتقا سطح سلامتی، ایجاد نشاط اجتماعی و شناسایی استعدادهای ورزش در شهرها و روستاها امری ضروری می باشد. انتظارات مردم و مسئولان در موضوع ورزش همگانی با هدف ارتقاء سلامت جامعه و پیش گیری از بیماریها نسبت به سایر فدراسیون ها بالاتر است و انتظار می رود برنامه ریزی ها به سرعت در راه اجرا قرار بگیرد.
وی در ادامه اظهار داشت: با نگاه ویژه دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، اعتبارات بسیار خوبی در اختیار سه فدراسیون ورزش روستایی و بومی محلی، ورزشهای همگانی و زورخانه ای و پهلوانی قرار گرفت و برنامه های گسترده و موثری برای توسعه همگانی ورزش در بخش های مختلف تدوین و اجرا شد تا بتوانیم این سه فدراسیون مهم را در اولویت برنامه ای و حمایتی قرار دهیم.
احمدی اشاره کرد: وزارت ورزش و جوانان با گسترش ورزش همگانی در اقصی نقاط کشور همچون توسعه و تجهیز بیش از ۶۵۰۰ خانه ورزش روستایی و ۲۰۰۰ زمین چمن مصنوعی توانست به لحاظ کمی و کیفی و زیرساخت ها به توفیقات خوبی نائل شود. امیدوارم که این راه استمرار داشته باشد و به یک جریان دائمی تبدیل گردد.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برنامه های فرهنگی این حوزه در سال جدید گفت: برگزاری کنگره ملی شهدای ورزشکار در سال ۱۴۰۰، استمرار پویش های کمک مومنانه، و برنامه های ترویج فرهنگ پهلوانمردی و جوانمردی در جامعه ورزش مدنظر خواهد بود. همین طور از خرداد تا اسفندماه به مدت ۴۰ هفته و با محوریت فدراسیون های ورزشی و استانها یادواره شهدا را خواهیم داشت.
دکتر احمدی همین طور با اشاره به توجه دولت به بحث توسعه ورزش همگانی و روستایی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید در بحث گسترش زیرساخت های ورزش روستایی شاهد رشد قابل توجهی بودیم و ریل گذاری که در این دولت درباب توسعه ورزش همگانی و روستایی انجام شد بی سابقه است و این راه باید ادامه پیدا کند.

منبع: