خانم گل فوتبال زنان: كیلومترها از خانواده ام دور شدم

به گزارش فرم نو افسانه چترنور می گوید به خاطر علاقه به فوتبال مجبور شده از خانواده خود دور شود و در شهر دیگری زندگی کند اما از اهداف خود دست نکشیده و دوست دارد لژیونر شود.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، افسانه چترنور فوتبالیست ۲۲ ساله زنجانی در سیزدهیمن دوره لیگ برتر فوتبال زنان همراه با تیم شهرداری سیرجان جام قهرمانی را بالای سر برد تا فرصت حضور در نخستین دوره جام باشگاه های زنان آسیا را هم کسب کند. این بازیکن که سال هاست خویش را بعنوان یکی از بازیکنان مطرح لیگ معرفی کرده با ۲۲ گل عنوان خانم گلی لیگ را هم به دست آورد.

چترنور در مورد نحوه شروع فوتبال به ایسنا اظهار داشت: علاقه من به فوتبال در ارتباط با دوران کودکی است. البته به علت اینکه در استان زنجان فوتبال زنان وجود نداشت، با فوتسال شروع کردم و از راه خانم الهام عسکری به اردوی تیم ملی نونهالان معرفی شدم. از آنجا زندگی حرفه ای من شروع شد. متاسفانه نبود شرایط تمرینی در استان زنجان و نادیده گرفتن علاقه دختران فوتبالیست در شهرم برایم بسیار دردناک است، من هم بنابراین مجبور شدم کیلومترها از خانواده ام دور شوم تا فوتبال بازی کنم.

او به تبعیض هایی که در این راه دیده اشاره و بیان نمود: نابرابری در فوتبال بین مردان و زنان فقط در ارتباط با کشور ما نیست و در تمام دنیا وجود دارد اما در کشور ما مشهودتر است. تفاوت قراردادهای مالی زنان و مردان، عدم توجه رسانه ها به زنان، عدم برابری در استفاده از تجهیزات و زیر ساخت های فوتبال بخشی از این تبعیض هاست.

خانم گل فوتبال زنان با اشاره به اینکه همیشه در زندگی هدف دارد، افزود: همیشه در حال ترسیم افق و چشم انداز به منظور زندگی ام هستم و دوست دارم به اهدافم برسم. فکر می کنم آنقدر کوشیده و در این راه سختی کشیده ام که امروز شاهد موفقیت خودم هستم.

او در مورد قهرمانی تیم سیرجان در لیگ برتر فوتبال زنان اظهار داشت: همراه با تیم سیرجان سال ۹۴ هم قهرمان لیگ شده بودیم اما قهرمانی سال جاری با وجود انتشار کرونا خیلی سخت تر به دست آمد. علاوه براین نزدیک بودن رقبا و حساسیت مرحله پایانی این قهرمانی را دلچسب تر کرد.

چترنور در مورد خانم گلی خود اظهار داشت: برای سومین سال متوالی است که جز سه نفر اول جدول گلزنان هستم اما این دوره با وجود مصدومیتی که داشتم، تلاش کردم تا فاصله ام با رقبایم بیشتر شود که به لطف خدا و کمک هم تیمی هایم به آن دست پیدا کردم. ۲۲ ساله و در آغاز راه هستم، باید بتوانم مسیر پیشرفت بهتری را طی کنم. آرزو دارم لژیونر شوم و نماینده ایران در سطح اول فوتبال زنان دنیا باشم.

او به حضور تیم سیرجان در جام باشگاه های زنان آسیا اشاره و بیان نمود: در شرایطی که تیم ملی بزرگسالان ما از رنکینگ فیفا خارج شده است، این خبر مسرت بخش ترین خبری بود که به فوتبال زنان داده شد. مطمئن هستم کار سختی پیش رو داریم اما تمام تلاشمان را می نماییم تا نتایج خوبی بگیریم.

او اضافه کرد: این مسابقات برای نخستین بار در آسیا برگزار می گردد و پل بزرگی برای دیده شدن بیشتر زنان فوتبالیست ما در دنیا است، حتی بازیکنان ما می توانند با نمایش خوب پیشنهادهای مالی خوبی برای لژیونر شدن داشته باشند.

چترنور در انتها عنوان قهرمانی لیگ را به مردم سیرجان تقدیم کرد و اظهار داشت: آنها در این سال ها بزرگترین حامی ما بوده اند.

منبع: