عبدالحمید احمدی: ورزش سبب تربیت نیروی انسانی سالم و كارآمد برای جامعه می شود

به گزارش فرم نو معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: ورزش همگانی کم هزینه ترین و موثرترین روش برای تربیت نیروی انسانی آماده و کارآمد است.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، سید عبدالحمید احمدی در نشست مشترک مدیران ستادی حوزه ورزش همگانی و روستایی همینطور روسای فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی، فدراسیون همگانی و ورزش زورخانه ای و پهلوانی که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد؛ عنوان کرد: خوشبختانه در قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان حوزه ورزش همگانی، ورزش روستایی و ورزش زورخانه ای از یک جایگاه ارزشمندی برخوردار می باشد و به توسعه ورزش در ابعاد همگانی، روستایی و زورخانه ای تاکید گردیده است.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود: حوزه ورزش همگانی در رابطه با ارتقا سطح سلامتی مردم است که شادی و نشاط در میان مردم را زیاد می کند و ظرفیت این حوزه منجر به سلامت منابع انسانی کشور می شود. و کم هزینه ترین و موثرترین روش برای تربیت نیروی انسانی آماده و کارآمد هم در حوزه ورزش همگانی محقق می شود ازاین رو امیدوارم از راه ورزش همگانی شرایط گسترش حضور مردم در برنامه های ورزشی را فراهم نموده و به ارتقا سطح سلامتی و شادابی جامعه کمک نماییم.
سیدعبدالحمید احمدی ضمن اشاره به جمعیت ۲۵ درصدی روستاها اظهار داشت: باید بتوانیم ظرفیت ورزش روستایی را هر چه بیشتر فعال تر نماییم چون که دامنه کم تحرکی با وجود گسترش زندگی ماشینی حتی به روستاها هم رسیده است و از سویی باید از ظرفیت بازی های بومی محلی که دارای ارزش فرهنگی و میراثی برای کشور است جدی تر بهره ببریم و خوشبختانه مستند سازی بیشتر از یک هزار برنامه بازی بومی و محلی انجام شده است.
احمدی ورزش زورخانه ای را یکی از مردمی ترین رشته های ورزشی عنوان نمود و توضیح داد: این ورزش با ارزشها، اعتقادات و فرهنگ ما مطابقت دارد اما متناسب با ظرفیتی که از آن برخوردار می باشد باید دارای جایگاه بالاتری هم قرار بگیرد و این تناسب سازی ورزش زورخانه ای در ابعاد ظرفیت و جایگاه باید به وجود آید تا انتظارات رهبر معظم انقلاب هم در مورد توجه و تمرکز بر ورزش زورخانه ای محقق شود.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در جهت سیاست جوانگرایی در ورزش کشور، نیروی انسانی فدراسیون های همگانی و روستایی بیست سال جوان تر شده است.

منبع: