فریده شجاعی: سرمربی بسكتبال سه نفره زنان تغییر نمی كند

نایب رییس زنان فدراسیون بسکتبال می گوید برای برگزاری اردوی تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان از 18 فروردین دنبال فراهم کردن سالن و خوابگاه هستند.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان دو مسابقه مهم انتخابی المپیک پیش رو دارد و باید شانس خودرا برای کسب سهمیه المپیک توکیو امتحان کند.

اولین رویداد ۵ تا ۹ خرداد ۱۴۰۰ به میزبانی اتریش برگزار می گردد که ۴۰ تیم (۲۰ تیم زنان و ۲۰ تیم مردان) از ۳۶ کشور حضور دارند و ۳ سهمیه( در هر بخش مردان و زنان) توزیع می شود. ایران در گروه B با ژاپن، اوکراین، ترکمنستان و استرالیا هم گروه است.

دومین مسابقه هم ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) با حضور ۶ تیم به میزبانی بوداپست مجارستان برگزار و یک سهمیه توزیع می شود. تیم ایران در این مسابقه نسبت به مسابقات اتریش شانس بیشتری برای کسب سهمیه دارد.

فریده شجاعی در گفت و گو با ایسنا به زمان برگزاری اردوی تیم ملی اشاره و بیان کرد: اردوی تیم ملی ۱۸ فروردین آغاز می شود اما حالا دنبال سالن هستیم چون لیگ مردان در سالن آزادی برگزار می گردد و امکان تشکیل اردو در آنجا را نداریم، بدین سبب در حال مذاکره برای گرفتن سالن و خوابگاه کنار هم هستیم.

او در واکنش به این مساله که شنیده شده فدراسیون به دنبال رایزنی با کاترینا چاتزیداکی(مربی یونانی تیم مهرام در لیگ زنان) برای هدایت تیم ملی است، اظهار داشت: سرمربی تیم ملی همچنان خانم نیکا بیک لیک لی است و در مسابقات انتخابی المپیک هدایت تیم را برعهده دارد.

شجاعی به مسابقات مهارت های فردی زیر ۱۵ سال اشاره نمود و اظهار داشت: این مسابقات ۴ اردیبهشت و بصورت آنلاین برگزار می شود، یعنی مسابقات در کشور خودمان برگزار و بصورت آنلاین برای ناظران فیبا پخش خواهد شد. خانم سوسن فتحی هم مربی تیم زیر ۱۵ سال برای این مسابقات است.