برگزاری وبینار مجامع ۱۴۰۰؛ اجبار فدراسیون ها بر برگزاری مجامع عمومی سالیانه به خاطر پول

به گزارش فرم نو فدراسیون ها ملزم هستند در بازه زمانی تعیین شده توسط وزارت ورزش، مجمع عمومی سالیانه خود امسال را برگزار کنند در غیر اینصورت حمایت مالی این وزارت خانه از آنها با منع قانونی مواجه می شود.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، همچون الزامات وزارت ورزش برای فدراسیون ها در مورد «مجمع عمومی سالیانه» و برگزاری همه ساله آنهاست به این صورت که فدراسیون ها باید هر سال نسبت به برگزاری مجمع عمومی سالیانه اقدام نموده و طی آن گزارش عملکرد خود در حوزه های مختلف در ارتباط با سال قبل را به اعضای مجمع عرضه کنند.
بر این اساس وزارت ورزش بازه زمانی اول اردیبهشت ماه تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ را بعنوان زمان مورد نظر برای برگزاری مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ها در سال جدید تعیین کرده است تا بر مبنای زمان پیشنهادیِ خود فدراسیون ها در این فاصله زمانی مبادرت به برگزاری مجامع آنها کند.
تاکنون برخی فدراسیون ها همچون جودو، وزنه برداری، کوهنوردی و صعودهای ورزشی، سوارکاری، اسکواش و ورزش های کارگری نسبت به اعلام زمان پیشنهادی خود به وزارت ورزش اقدام نموده اند و قاعدتاً دیگر فدراسیون ها هم باید اقدام لازم در این حوزه را داشته باشند چون که وزارت ورزش بر برگزاری مجامع عمومی سالیانه فدراسیون ها بعنوان یکی از ملاک های اصلی در حمایت مالی از فدراسیون ها تاکید دارد.
مهدی مستجاب الدعوه معاون امور مجامع دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی در وزارت ورزش در گفتگو با خبرنگار مهر در این حوزه و در کل «لزوم برگزاری هر ساله مجامع عمومی سالیانه توسط فدراسیون ها» اظهار داشت: طبق سیستم الکترونیکی دولت، پرداختی به دستگاههای دولتی و حمایت مالی از آنها بر مبنای حسابرسی و گزارش و مصوبات آن انجام می شود. در مجمع عمومی فدراسیون ها عملکرد یک ساله توسط رئیس و گزارش مالی همراه با مستندات آن توسط خزانه دار عرضه می شود. ضمن اینکه استانداردهای انجام امور مالی در قالب مقررات که قبلاً توسط حسابرس انجام شده هم در اختیار اعضای مجمع قرار می گیرد تا بررسی و تصمیم گیری لازم در مورد آنها صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: این بررسی ها، مصوبات و در کل خروجی آنها نیاز است تا وزارت ورزش بر مبنای آن پرداختی به فدراسیون ها را انجام دهد. بدون این مصوبات پرداختی و در کل حمایت مالی از فدراسیون ها منع قانونی دارد.
مستجاب الدعوه خاطرنشان کرد: مجمع فدراسیون ها بالاترین رکن تصمیم گیری در فدراسیون ها تلقی می شوند. هر آنچه باید برای سال جدید در قالب مقررات گنجانده شود باید در مجمع مطرح و توسط اعضا تصویب شود. بنابراین برگزاری مجمع سالیانه برای تصویب گزارش های مالی و ادامه آن ضروریست.
معاون امور مجامع دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی در وزارت ورزش همینطور بر برگزاری وبینار مجامع عمومی سالیانه فدراسیون ها در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد و اظهار داشت: به خاطر ادامه پاندمی کرونا همچنان بر رعایت پروتکلهای بهداشتی تاکید می شود. بنابراین سال جاری هم مانند سال قبل مجامع عمومی سالیانه را به صورت وبینار برگزار می نماییم بخصوص که این گونه در مدیریت هزینه ها و کاهش آنها نتیجه می گیریم.
مستجاب الدعوه با تکیه بر اینکه محور مجمع عمومی فدراسیون ها در هر سال در ارتباط با گزارش عملکرد و مالی سال قبل است، اظهار داشت: وزارت ورزش برای اولین بار مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ها در ارتباط با سال ۹۷ و ۹۸ را به صورت کامل طی سال ۹۸ و ۹۹ برگزار کرد. می خواهیم در بازه زمانی اول اردیبهشت ماه تا ۳۱ تیرماه هم مجامع سال ۹۹ را به صورت کامل برگزار نماییم.

منبع: