فینا به دنبال میزبان جدید جام جهانی شیرجه

رئیس کمیته فنی شیرجه اظهار داشت: فدراسیون جهانی شنا در تلاش است میزبان جدیدی برای برگزاری جام جهانی شیرجه جایگزین کند.

به گزارش فرم نو به نقل از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، امید حدیقی درباب لغو مسابقات انتخابی المپیک شیرجه که قرار بود ۲۹ فروردین در ژاپن اجرا شود اظهار نمود: فینا در ایمیلی که به فدراسیون ها ارسال کرده است علت لغو مسابقات را اعلام نمود. یکی از دلیلهای این بود که ژاپن نمی توانسته بطور کامل شرایط استاندارد و پروتکلهای فینا را رعایت کند. از طرفی ویزای ژاپن توسط سفارت خانه ها در هیچ کشوری صادر نشده است.

وی افزود: باتوجه به همین مشکلات مسابقات جام جهانی شیرجه کنسل شد. در نامه فینا نوشته شده که فدراسیون جهانی به زودی دنبال جایگزین کردن کشور دیگری برای انجام مسابقات است. انتخابی های المپیک معمولاً ۶ ماه پیش از المپیک برگزار می گردد تا ورزشکار منتخب فرصت آماده شدن برای المپیک داشته باشد. امیدوارم این مسابقات صورت گیرد و به ملی پوشان هم اعلام نموده ام تمریناتشان را ادامه دهند تا زمانی که تکلیف برگزاری این مسابقات بطور کامل مشخص شود.
حدیقی اشاره کرد: ژاپن اگر این مسابقات را برگزار کند و مثلاً ۵۰۰ نفر در این مسابقات شرکت نمایند و یک نفر از آنها کووید ۱۹ بگیرد مسابقات المپیک هم زیر سوال خواهد رفت. بنا بر این ژاپن چون هدفش برگزاری المپیک است میزبانی این مسابقات را برعهده نمی گیرد.
وی در آخر اظهار داشت: ورزشکاران ما تمرینات خوبی داشتند. سه شنبه هم از آنها تست گرفتم و وضعیت آنها را سنجیدم. آنها سه بار حرکات خودرا انجام دادند که هر بار از نظر روانی بهتر اجرا کردند. قرار بود آخر این هفته و اواسط هفته آتی هم مجدداً شرایط استاندارد مسابقه با حضور داور داشته باشیم. ملی پوشان اردوی برون مرزی و دیدار تدارکاتی که نداشتند، می خواستیم با حداقل ها در وضعیت مسابقه قرار بگیرند تا انگیزه ای باشد و بهترین عملکرد خودرا به نمایش بگذارند.