چرخ ورزش به خوبی می چرخد؛ سلطانی فر: از همه ظرفیت های حقوقی برای پرونده ویلموتس استفاده شد

وزیر ورزش ضمن اشاره به پرونده ویلموتس اظهار داشت: عالی ترین کارشناسان و وکلای بین المللی در دفتر معاون حقوقی رئیس جمهور بهترین مشورت ها را به تیم حقوقی فدراسیون فوتبال عرضه دادند.

به گزارش فرم نو به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در آخرین نشست مشترک روسای فدراسیون های ورزشی امسال که عصر روز چهارشنبه برگزار شد، اظهار داشت: با وجود محدودیت های ناشی از کرونا و شرایط اقتصادی کنونی خوشبختانه چرخ ورزش کشور به خوبی می چرخد و این مهم حاصل همت همه مدیران فعال در این حوزه است.
وی با اشاره به اینکه دوران پاندمی کرونا می توانست سبب تعطیلی تمامی رقابت های ورزشی شود، خاطرنشان کرد: در این شرایط اگر رقابت های مختلف هم تعطیل می شد، انتقادی مطرح نبود.
وزیر ورزش وجوانان افزود: شهادت می دهم مدیران ورزش و روسای فدراسیون ها با دلسوزی، اهتمام ویژه، تلاش و پیگیری خواستار برگزاری لیگ ها بودند تا علاوه بر ایجاد شور و شعف بین مردم، در آستانه المپیک که بزرگترین آوردگاه ورزش قهرمانی در دنیا است مراحل آماده سازی ورزشکاران و تیم ها به مشکل برخورد نکند. بر همین اساس۲۱ لیگ ورزشی در سرتاسر کشور برگزار گردید.
وی در بخش دیگری از سخنانش، آرامش، هماهنگی، همگرایی، همدلی و پرهیز از حاشیه را بعنوان یکی از سیاست های مهم وزارت ورزش و جوانان در چهار سال قبل عنوان نمود و اظهار داشت: با نهادینه شدن آرامش در ورزش کشور کمتر شاهد حواشی و در نتیجه افزایش دستاوردها بودیم.
سلطانی فر ضمن اشاره به موفقیت های کسب شده در رویدادهای مهم ورزشی بیان نمود: افتتاح پروژه های ورزشی، بازدید از اماکن ورزشی در استان ها و برگزاری جلسات هم اندیشی قسمتی دیگر از اقداماتی بود که انجام شد.
وی در ادامه برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال را یکی دیگر از مواردی دانست که در فضایی رقابتی، قانونی و عادلانه و بدون تنش در این دوره برگزار گردید.
وزیر ورزش و جوانان در مورد پرونده ویلموتس هم اظهار داشت: برای انجام این پرونده سعی کردیم به دور از جنجال و هیاهو از همه ظرفیت های حقوقی کشور استفاده نماییم، بطوریکه عالی ترین کارشناسان و وکلای بین المللی در دفتر معاون حقوقی رئیس جمهور بهترین مشورت ها را به تیم حقوقی فدراسیون فوتبال عرضه دادند.
سلطانی فر ضمن اشاره به رویدادهای ورزشی پیش رو همچون بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو اضافه کرد: از دو سال پیش ستاد عالی بازی ها را تشکیل و همه موارد را رصد کردیم. در تمامی نشست ها تلاش مجموعه مدیران ورزش، رفع دغدغه قهرمانان بود.
وی درمورد برنامه های حمایتی وزارت ورزش وجوانان از ملی پوشان کشورمان اظهارداشت: تابحال نگذاشتیم مشکل خاصی برای قهرمانان بوجود آید. به طور مثال در بازدیدی که از فدراسیون کشتی داشتیم برای اولین بار هیچ انتقادی وجود نداشت.
وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در جریان این بازدید تاکید داشت که تابحال چنین آرامشی وجود نداشته و ملی پوشان بدون مشکل به تمریناتشان ادامه می دهند.
وی در بخش دیگری از سخنانش انتخابات سال آینده ریاست جمهوری را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در انتخابات پیش رو، وظیفه مدیران ورزش این است که زمینه مشارکت عمومی جامعه را گسترش دهند.
سلطانی فر تصریح کرد: همه ما موظف هستیم برای تحکیم پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، فارغ از جناح بندی های سیاسی، مردم را برای حضور گسترده در انتخابات ترغیب نماییم.
وی در بخش پایانی سخنانش، فرهنگ غنی ایران را مورد ستایش قرار داد و ضمن اشاره به جام ارجان بعنوان نماد کاروان ورزشی ایران در بازی های المپیک اظهار داشت: قدمت تاریخ و تمدن کهن ایران به اثبات رسیده و فرهنگ غنی ایرانی بعنوان شاخصه ملت بزرگ ما در جهان مطرح است و سرمایه بزرگ ملت ایران به حساب می آید.
وزیر ورزش و جوانان از تلاشهای مجموعه مدیریتی ورزش کشور، رئیس کمیته ملی المپیک، معاونین، مدیران کل استانی و ستادی، روسای فدراسیون ها و دستگاههای مختلفی که به مجموعه ورزش کشور کمک کردند، قدردانی نمود.