فشار پشت پرده كار خودش را كرد ترس از رونمایی پردردسر لباس كاروان ایران

به گزارش فرم نو رونمایی از پوشش اعضای کاروان ایران در بازی های المپیک که قرار بود در نشست مشترک وزیر با روسای فدراسیون ها صورت گیرد به علل نامعلوم منتفی و به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، نشست آخر سال مسعود سلطانی فر وزیر ورزش با رؤسای فدراسیون های ورزشی امروز چهارشنبه برگزار می گردد. قرار بود در این جلسه رونمایی از پوشش رسمی و ورزشی اعضای کاروان ورزش ایران هم صورت گیرد اما با وجود همه اقدامات صورت گرفته برای این مهم، مبحث منتفی و از کنداکتور برنامه امروز خارج شد!
البته مبحث رونمایی از پوشش مصوب اعضای کاروان المپیک و مراسم در نظر گرفته شده برای آن توسط وزارت ورزش یا کمیته ملی المپیک اطلاع رسانی نشد اما خبرگزاری مهر در مطالب مختلف همچون «زمان رونمایی از لباس کاروان ایران در المپیک توکیو مشخص شد» و «چشم ورزش به دغدغه اصلی مهمانی بزرگ توکیو» به این مورد اشاره داشت که مقرر است خروجی اقدامات چند ماهه برای طراحی لباس مسافران توکیو امروز و در نشست مشترک وزیر با رؤسا مشخص شود.
حتی پیگیری های خبرنگار مهر حکایت از انجام همه اقدامات لازم همچون ساخت کلیپ ویژه برای این رونمایی داشت اما در نهایت برخی فشارها منجر به منتفی شدن برنامه و موکول شدن به وقتی دیگر شد.
البته اینکه مراسم رونمایی از پوشش اعضای مهم ترین کاروان ورزش ایران به نشست مشترک وزیر ورزش و رؤسای فدراسیون ها محدود شده بود، تصمیمی بود که خود جای انتقاد زیادی داشت بخصوص که این نشست بدون حضور نمایندگان رسانه ها برگزار می شد؛ افرادی که حضورشان در مراسم پنج سال پیش سرآغازی بود برای ایجاد هجمه هایی که در نهایت منجر به کنار رفتن لباس های مصوب و بازبینی در طراحی آنها شد.
نقد بزرگ تر اما به این مساله وارد است که «درست یا غلط این تصمیم اتخاذ شد با این وجود چرا در فاصله چند ساعت مانده به رونمایی از لباس اعضای کاروان، برگزاری آن منتفی و از اصل رد می شود» همان گونه که پس از اعلام نام «ستارگان پارسی» برای کاروان ایران از جانب ستاد فرهنگی المپیک توکیو، این گونه اعلام گردید که هنوز نامِ مطرح، نهایی نشده است و حتی برای آن فراخوان عمومی اعلام شد!
این اتفاقات در حالی رقم می خورد که برای اولین بار در تاریخ ۱۷ دوره ای حضور ورزش ایران در بازی های المپیک فعالیتهای فرهنگی کاروان المپیک که طراحی لباس را هم شامل می شود به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد و ستاد فرهنگی المپیک هم بدین منظور تشکیل و شروع به کار کرد با این وجود به نظر می آید تصمیماتی خارج از ستاد تعیین کننده تر است.
انتظار می رفت این «اقدامِ اولین» کمیته ملی المپیک بدون کمترین حاشیه به نتایج کاملاً حرفه ای ختم شود اما تا به امروز و پس از گذشت ۲۰ ماه نتیجه قابل استنادی حاصل نشده و حواشی هم به رنگ و شکل دیگری وجود دارد.
در هر صورت در مراسم امروز و طبق برنامه ریزی قبلی هویت های بصری شامل لوگو، پوستر، محصولات تبلیغاتی و کالاهای فرهنگی توسط نماینده ستاد فرهنگی المپیک عرضه می شود اما رونمایی لباس کاروان شاید در وقتی دیگر صورت گیرد.

منبع: