حمیده ایرانمنش: سختی كشیدیم اما خم به ابرو نیاوردیم

به گزارش فرم نو سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران می گوید بازیکنان تمرینات سختی را برای کسب سهمیه المپیک پشت سر گذاشته اند اما خم به ابرو نیاوردند.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، مسابقات جهانی انتخابی المیپک ۲۴ تا ۲۷ اسفند و مسابقات آسیایی انتخابی المپیک ۲۸ تا ۳۰ اسفند انجام می شود. مقرر است از ایران ندا شهسواری و شیما صفایی به این مسابقات اعزام شوند تا شانس خویش را برای کسب سهمیه امتحان کنند. تیم ملی روز گذشته آخرین اردوی آماده سازی خویش را پشت سر گذاشت و صبح ۱۸ اسفند راهی دوحه شد.

حمیده ایرانمنش در مورد آخرین اردوی تیم ملی به ایسنا اظهار داشت: آخرین اردو را از ۲۷ بهمن تا ۱۷ اسفند برگزار و در دو نوبت بامداد و پس از ظهر تمرین کردیم. از دهم اسفند هم تمرینات مشترک ما با بازیکنان ترکیه شروع شد و تا ۱۶ اسفند ادامه داشت.

او در مورد دلیل انتخاب بازیکنان ترکیه برای برگزاری اردوی مشترک با ایران بیان نمود: سبک بازی رقبای اصلی ما در انتخابی المپیک آسیای میانه به این بازیکنان شباهت دارد. از طرفی دیگر دو پینگ پنگ باز ما با بازیکنان اروپایی تمرین کردند که در آمادگی شان موثر بود. در این زمان مسابقه دوستانه ای هم برگزار کردیم و شرایط استرس و رقابت را برای بازیکنان به وجود آوردیم تا خویش را مدیریت کنند. همینطور عملکردشان را آنالیز و در زمان باقی مانده روی آنها کار کردیم.

ایرانمنش در مورد وضعیت آمادگی بازیکنان ایران اظهار داشت: عملکرد آنها در اردوی اول زیر ۵۰ درصد بود اما هم اکنون خوب هستند و در اوج آمادگی خود به سر می برند. تنها مشکل این است که یک سال و سه ماه از مسابقات دور بوده ایم و همین مبحث شاید روی عملکردمان تأثیر بگذارد. مسابقه اول جهانی انتخابی المپیک است که شانس کمی برای کسب سهمیه داریم چون از همه کشورها در این رویداد شرکت می کنند اما امیدوارم بازیکنان ما در انتخابی المپیک آسیایی میانه عملکرد خوبی داشته باشند و سهمیه را بگیرند.

او اضافه کرد: اگر تعداد ورزشکاران زیاد باشد مسابقات جهانی به صورت تک حذفی برگزار می گردد و این خیلی بد است چون احتمال دارد بازیکنان ما با یک مسابقه حذف شوند اما مسابقات آسیای میانه دوره ای حذفی است یعنی از هر گروه دو نفر به مرحله حذفی صعود می کنند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران در مورد رقبای اصلی شهسواری و صفایی در انتخابی المپیک آسیای میانه اظهار داشت: ۴ بازیکن از قزاقستان و ازبکستان رقبای اصلی ما هستند. امیدوارم که عملکرد خوبی داشته باشیم و در بهترین حالت ملی پوشان ما در فینال به هم بخورند که در این صورت سهمیه مطمئناً برای ایران خواهد بود.

ایرانمنش در مورد نحوه رعایت پروتکلهای بهداشتی در جریان مسابقات انتخابی اظهار داشت: به محض اینکه وارد دوحه شویم، تست کرونا می دهیم، سپس ۴۸ ساعت قرنطینه می شویم و پس از اینکه جواب ها مشخص شد می توانیم تمرین نماییم. مقرر است هر ۶ روز یکبار هم باردیگر تست بدهیم. پروتکلهای سخت گیرانه ای دارند و زمان تمرین خاصی را به تیم ها اختصاص داده اند که به سالن بروند و برگردند، حتی نمی توانیم مسابقات تیم های دیگر را هم ببینیم. ضمن اینکه به محض ورود به دوحه باید سیمکارت بخریم و یک نرم افزار نصب نماییم که اگر از محدوده مشخص مسابقات بیرون برویم، اخراج می شویم.

ایرانمنش در انتها اظهار داشت: گاهی همه انتظار دارند که سهمیه کسب شود اما به سادگی به دست نمی آید و ما همه تلاش خویش را کرده ایم. شناخت ما از رقبایمان به پیش از کرونا برمی گردد و این شرایط را سخت می کند. از سوی دیگر رنکینگ بازیکنان قزاقستان از بازیکنان ما خیلی بالاتر است؛ ۵۵ تا ۶۰ پله بالاتر از خانم شهسواری هستند و بیشتر از ۳۰۰ پله هم با خانم صفایی فاصله دارند که همین مبحث اعتماد به نفس خاصی را برای آنها خواهد داشت. با این وجود امیدوارم هستیم چون چهار ماه برنامه مدون داشتیم و این دو نفر از سال قبل همیشه در تمرین بودند، شرایط خیلی سختی را تحمل کردند و با برنامه جلو رفتند. در اردوی تیم ملی هم خوابگاه بازیکنان در طبقه بالای سالن تمرین قرار داشت و همه در این زمان قرنطینه بودیم اما به سبب هدف خود خم به ابرو نیاوردیم و امیدوار هستیم که سهمیه را بگیریم.