آغاز اردوی تیم ملی هندبال دختران از هفته آینده

به گزارش فرم نو نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال می گوید از هفته آینده اردوی تیم ملی هندبال دختران در رده جوانان و نوجوانان آغاز خواهد شد.
الهام سلوکی در گفت و گو با ایسنا، در مورد انتخاب کادرفنی تیم ملی هندبال دختران جوان و نوجوان اظهار نمود: خدیجه قانع بعنوان سرمربی و فاطمه محمدخانی بعنوان مربی تیم ملی نوجوانان انتخاب شدند. روز شنبه نخستین فراخوان را برای تیم ملی نوجوانان داریم. هم اکنون هم مسابقات جوانان کشور به میزبانی اصفهان با حضور 18 تیم در حال انجام می باشد و مربیان تیم های ملی هم در این مسابقات حضور دارند. البته ما در مسابقات لیگ برتر هم بازیکنان را رصد کردیم. یک فهرست اولیه از این رده داریم و به امید خدا از روز یکشنبه در تهران میزبان نخستین اردوی تیم ملی نوجوانان خواهیم بود.
نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال در ادامه اظهار داشت: البته همزمان اردوی تیم ملی جوانان را هم هفته آینده خواهیم داشت. تاریخ برگزاری هنوز معلوم نیست. نشمین شافعیان سرمربی تیم ملی و مهسا معتمدی و اعظم پره هم در کنار او بعنوان مربی حضور خواهند داشت. مجوز برگزاری اردوها گرفته شده است و اردوی تیم های ملی در این هفته استارت خواهد خورد. مربیان تیم های ملی در مسابقات جوانان کشور حضور دارند و مقرر است بازیکنان را رصد کنند و به اردوی تیم ملی دعوت کنند.
وی در مورد انتخاب سرمربی خارجی تیم ملی که قرار بود توسط تیم اشتادسازه جذب شود اظهار داشت: متاسفانه هنوز باشگاه اشتادسازه نتوانسته که این سرمربی را جذب نماید. امیدواریم که بتوانیم این سرمربی را جذب نماییم اما هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است. من فکر می کنم با عنایت به شرایط کرونا این کار خیلی سخت خواهد بود.
سلوکی در پاسخ به این سؤال که با عنایت به انتخاب شافعیان سرمربی اشتادسازه بعنوان سرمربی تیم ملی جوانان آیا بازیکنان این دو تیم یکی خواهند بود یا خیر اظهار داشت: ما به هر حال مسابقات جوانان را گذاشتیم و استعدادهایی را هم کشف خواهیم کرد. در این تیم مهسا معتمدی هم هست و نظرات فدراسیون هم هست. مقرر است ما یک تیم ملی خوب و شایسته داشته باشیم و اردوهای منظمی برای این عزیزان دیده ایم. فکر می کنم با این روندی که برنامه ریزی شده است در دو سال آینده تیم خوبی را در مسابقات آسیایی خواهیم داشت.
وی در مورد اینکه پیش از این قهرمان لیگ برتر را بعنوان نماینده ایران در مسابقات غرب آسیا معرفی کرده است، اظهار داشت: باید حالا در مورد جام باشگاه ها صحبت نماییم، چون باشگاه اشتادسازه قهرمان لیگ برتر شد بطور قطع مجوز حضور در باشگاه های آسیا را خواهد داشت. البته به علت پاندمی کرونا مسابقات عقب می افتد. باشگاه های آسیا سال آینده است و امیدوارم شرایط برای حضور تیم ها فراهم گردد. هم اکنون باشگاه های آسیا اولویت است.