دادن مجوز حضور در مسابقات غرب آسیا به قهرمان لیگ برتر هندبال زنان

به گزارش فرم نو نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال اظهار داشت: قهرمان لیگ برتر هندبال زنان مجوز حضور در مسابقات غرب آسیا را خواهد گرفت.
الهام سلوکی در گفت و گو با ایسنا، در مورد انجام مسابقات لیگ برتر هندبال زنان اظهار نمود: خداراشکر تکلیف ۴ تیم پایین جدول مشخص شد، در ادامه مسابقات مقرر است تکلیف تیم های برتر هم مشخص شود. بر این اساس یکم اسفند تست PCR در تالار هندبال از بازیکنان گرفته خواهد شد و دوم و چهارم اسفند مسابقات نهایی برگزار می شود.
نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال اظهار داشت: تلاش ما بر این است که از رادیو و رسانه برای پوشش اخبار لیگ برتر در مسابقات نهایی استفاده نماییم تا سبب جذب حامیان مالی شود. این دور از مسابقات با عنایت به انتشار کرونا چالش های خویش را داشت که با همراهی دوستان به ایستگاه پایانی آن نزدیک می شویم.
وی اظهار داشت: پس از مسابقات لیگ برتر، رقابت های جوانان را خواهیم داشت. بخشنامه این مسابقات بزودی مشخص می شود. مسابقات جوانان برای ما بسیار حائز اهمیت می باشد چون خروجی این مسابقات بنا به شرایط انتخابی تیم ملی را دربر خواهد داشت.
سلوکی در پاسخ به این سؤال که چرا پس از گذشت چند ماه هنوز کادر فنی تیم های ملی زنان معرفی نشده است اظهار داشت: کادر تیم های ملی ما مشخص است، چون هنوز مجوز برگزاری اردو داده نشده بنابراین هم اسامی را اعلام نکردیم. به محض اینکه مجوزهای لازم را برای اردوهای تیم ملی بانوان بگیریم کادر را معرفی خواهیم کرد.
نایب رییس بانوان فدراسیون هندبال در مورد زمان گرفتن مجوز آغاز اردوهای تیم ملی اظهار داشت: به خاطر کرونا شرایط برای استانهایی که مقرر است میزبان اردوها باشند دشوار می باشد، اما ما تلاش مان بر این است که با آخر لیگ و مسابقات جوانان این اتفاق رخ دهد. امیدواریم شرایط کرونا برای همه بهتر شود و ما هم بتوانیم اردوها را برقرار نماییم.
وی در مورد اعزام تیم ملی بزرگسالان به مسابقات قهرمانی آسیا که مقرر است تابستان ۱۴۰۰ صورت گیرد اظهار داشت: تیمی که قهرمان مسابقات لیگ برتر سال جاری شود مجوز حضور در مسابقات باشگاه های غرب آسیا را خواهد گرفت که می تواند بنا بر صلاحدید باشگاه از سایر بازیکنان هم استفاده نماید. تفکر فدراسیون برای آینده هندبال بانوان سرمایه گذاری روی رده های پایه است و از تیم ملی بزرگسالان هم در همین تورنمنت ها استفاده خواهیم کرد.

سلوکی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بزرگسالان نماینده نخواهد داشت اظهار داشت: بنابر شرایط تصمیم خواهیم گرفت. تاریخ برگزاری مسابقات هنوز دقیق معلوم نیست و در زمان خودش در این خصوص تصمیم می گیریم. تمامی مسابقات به علت کرونا با تغییر زمانی رو به رو شده اند.
او در آخر اظهار داشت: برگزاری لیگ برتر با وجود کرونا برای ما مهم بود که با همراهی رسانه به خوبی انجام شد. زنان هم اکنون احتیاج به حمایت مالی و اقتصادی دارند. ما سال جاری توانستیم کمک خوبی را از بخش اقتصادی بگیریم. امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد. در لیگ دسته یک اتفاقات خوبی را داشتیم و حامیان مالی شایسته ای حضور داشتند. امیدوارم این نگاه به ورزش بانوان ادامه داشته باشد. رسانه به حضور حامی مالی کمک می نماید که باید از رسانه تشکر کرد. امیدواریم انتشار کرونا کمتر شود تا کارهای حرفه ای را با آرامش بیشتری انجام دهیم.

منبع: