صالحی امیری: ۲۰ هزار دوز واكسن برای ورزشكاران نیاز داریم

رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: برای 10 هزار قهرمان ورزشی نیاز به 20 هزار دوز واکسن داریم. ورزشکاران ما یا در اولویت واکسینه شدن قرار بگیرند و یا به ما اجازه خرید واکسن بدهند.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه حضورش در فدراسیون ورزش های رزمی، اظهار داشت: سال آینده سال پر رویداد ما است. از مرداد المپیک توکیو را داریم. کاروان ما ان شاءالله یک جهش خواهد داشت. امیدوارم ۵۳ فدراسیون و تمام قهرمانان و مربیان و رسانه ها و خانواده بزرگ ورزش سال ۱۴۰۰ کام ملت را شیرین کند. با اراده ای که من در فدراسیون ها میبینم این امکان وجود دارد. باید از این فضای تیره و تار عبور نماییم.
وی اضافه کرد: در فدراسیون پزشکی مسئله اصلی سلامت قهرمانان است. الزاماً به ۲۰ هزار دوز واکسن نیاز داریم که ۱۰ هزار قهرمان ملی پوش را در سراسر کشور در سایه امنیت جسمانی و روانی قرار بدهیم. جلسه مشترکی با وزیر ورزش و معاون وی داشتیم. جمعبندی شد بوسیله وزارت بهداشت تلاش نماییم قهرمانان ما در اولویت واکسینه شدن قرار بگیرند. یا اگر اجازه بدهند از کشورهای مورد تایید واکسن بخریم.
رئیس کمیته ملی المپیک که درباره دیدارش با مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی صحبت می کرد، در این خصوص اشاره کرد: بحث دوپینگ هم بود. دوپینگ را فقط یک اقدام ناشایست برای قهرمان تلقی نمی نماییم. دوپینگ به شان و اعتبار جمهوری اسلامی لطمه وارد میکند. از این جهت فدراسیون پزشکی بعنوان متولی بحث دوپینگ حداکثر ظرفیتش را به کار بگیرد. آقای نوروزی رویکرد مثبتی داشت.