اردوی تیم ملی بسكتبال سه نفره زنان چه زمانی آغاز می شود؟

به گزارش فرم نو نایب رییس زنان فدراسیون بسکتبال می گوید با آخر لیگ برتر، اردوهای تیم ملی برای حضور در انتخابی المپیک شروع می شود.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان دو مسابقه مهم انتخابی المپیک پیش رو دارد و باید شانس خویش را برای کسب سهمیه المپیک توکیو امتحان کند.

اولین رویداد ۵ تا ۹ خرداد ۱۴۰۰ به میزبانی اتریش برگزار می گردد که ۴۰ تیم (۲۰ تیم زنان و ۲۰ تیم مردان) از ۳۶ کشور حضور دارند و ۳ سهمیه( در هر بخش مردان و زنان) توزیع می شود. ایران در گروه B با ژاپن، اوکراین، ترکمنستان و استرالیا هم گروه است.

دومین مسابقه هم ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) با حضور ۶ تیم به میزبانی بوداپست مجارستان برگزار و یک سهمیه توزیع می شود. تیم ایران در این مسابقه نسبت به مسابقات اتریش شانس بیشتری برای کسب سهمیه دارد.

فریده شجاعی در مورد زمان آغاز اردوهای تیم ملی برای حضور در این دو انتخابی اظهار داشت: بازیکنان از نظر تمرینی و آمادگی جسمانی، حالا درگیر بدنسازی و تمرین هستند. نمی توانیم آنها را از لیگ بیرون بکشیم و اردوی تیم ملی را برگزار نماییم چون در این صورت فقط تیم ملی و لیگ را به هم می ریزیم، ازاین رو به محض اینکه مسابقات لیگ تمام شود اردو را تا زمان اعزام برگزار می نماییم.

منبع: