وزیر ورزش خبر داد پاداش ویژه برای مدال آوران طلای المپیك توكیو

به گزارش فرم نو وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: برای ورزشکارانی که در توکیو صاحب مدال طلا شوند پاداش ویژه ای در نظر خواهیم گرفت.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، مجمع عمومی کمیته ملی المپیک امروز یکشنبه با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان اجرا شد.
بخش پایانی این مجمع به صحبت های سلطانی فر اختصاص داشت.
سلطانی فر در این بخش با تقدیر از صالحی امیری به خاطر فعالیت همایش طی سه سال قبل و اقداماتی که توسط او انجام شد، اظهار داشت: امیدوارم این اقدامات نشاط در جامعه و موفقیت در ورزش قهرمانی را سبب شود.
وی اضافه کرد: خدا را شاکرم طی سالهای اخیر در کنار موفقیت های ورزشی به یک هدف جدی دست یافتیم. جامعه ورزش لذت یک شرایط خاص را چشید. اگر در رویدادهایی مانند جام جهانی، بازی های آسیایی، لیگ قهرمانان آسیا، مسابقات آسیایی و جهانی تک رشته ها و… موفقیت هایی کسب شد، همزمان جامعه ورزش طعم هماهنگی و همبستگی میان ارکان ورزش را هم چشید و این موفقیت خیلی بزرگی بود.
وزیر ورزش با تاکید بر اینکه فضای هماهنگی و همبستگی به وجود آمده موجب پیگیری با آرامش فعالیت ها شد، به برگزاری با تاخیر المپیک اشاره نمود و افزود: امیدوارم با کسب سهمیه های باقی مانده کاروانی موفق داشته باشیم، به خاطر کرونا و تحریم طی یک سال قبل محدودیت هایی داشتیم اما تلاش ها این بود که شرایط لازم برای نتیجه گیری کاروان و اعزام عزت مندانه آنرا فراهم نماییم.
وزیر ورزش با تاکید بر اینکه فضای موجود مبانی بر جنگ اقتصادی میان ایران و آمریکاست، ابراز امیدواری کرد که با تغییرات حکومتی در آمریکا این فضا تا حدی تعدیل شود و از فشارها مقابل ایران کاسته شود.
سلطانی فر اشاره کرد: امسال با وجود اینکه کشور در تامین منابع مالی در وضعیت خاص است و در فضای تحریم ها یک جنگ اقتصادی بین ما و آمریکا به وجود آمده است، با رویکرد دولت و رئیس جمهور سعی کردیم تا تخصیص بیشتری بگیریم و بیشتر به فدراسیون ها کمک نماییم. تا این لحظه کمک ها نسبت به سال قبل رشد داشته و فدراسیون های المپیکی هم بیشتر مورد توجه قرار گرفتند تا کمترین کمبودی برای آنها وجود نداشته باشد.
وی همین طور به تصمیم اخیر ستاد عالی در خصوص پرداخت حقوق ماهیانه ۵ میلیون تومانی به ورزشکاران المپیکی برای ۶ ماه سوم اشاره نمود و تصریح کرد: ورزشکارانی که طی ماه های آتی کسب سهمیه کنند هم از این حقوق بهره مند خواهند شد.
سلطانی فر به موضوع پاداش مدال آوران المپیک اشاره نمود و تصریح کرد: در گذشته پاداش ها برمبنای سکه پرداخت می شد یعنی زمانی که قیمت سکه نوسان نداشت اما به خاطر تحریم ها و ایجاد نوسان در قیمت سکه، چگونگی پرداخت پاداش ها برمبنای تغییر در بخشنامه متفاوت از همیشه شد طوری که امتیازها ملاک است.
معاون رئیس جمهور در امور ورزش با اعلان اینکه وزارت ورزش در کوشش برای پرداخت پاداش مدال آوران سال ۹۸ است، در مورد مدال آوران المپیک اظهار داشت: برای ورزشکارانی که در توکیو صاحب مدال طلا شوند پاداش ویژه ای در نظر خواهیم گرفت. البته برای مدال آوران نقره و برنز هم پاداش مناسبی در نظر داریم.
سلطانی فر اشاره کرد: رنگ طلا در جایگاه کاروان کشورها در المپیک تاثیر زیادی دارد. بنا بر این پاداش ویژه برای طلایی ها در نظر گرفته شده است، میزان پاداش ها تعیین شده و بموقع اعلام می شود تا سبب انگیزه ورزشکاران شود.

منبع: