در گزارش فرم نو مطرح شد تخصیص كمتر از ۵۰ درصد بودجه پارالمپیك پس از گذشت ۱۰ ماه از سال

تنها دو ماه به انتها سال جاری باقی مانده؛ با این وجود کمیته ملی پارالمپیک کمتر از نیمی از بودجه مصوب خودرا دریافت کرده است.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رقم مندرج برای کمیته ملی پارالمپیک در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال جاری بود که آذرماه سال قبل تقدیم مجلس شورای اسلامی شد؛ بااینکه رقم مصوب در کمیسیون تلفیق که ملاک تخصیص است به ۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.
این ارتقای بودجه اما خیلی کمک حال کمیته ملی المپیک و مسئولانش امسال نبود وقتی آنها دسترسی کامل و حتی قابل توجهی به بودجه مصوب خود نداشته اند.
کمیته ملی پارالمپیک از مجموع بودجه مصوب خود امسال کمتر از نیمی از آنرا دریافت کرده در صورتیکه ۱۰ ماه سال سپری شده و تنها دو ماه به انتها سال باقی مانده است.
محمد تابع دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در گفتگو با خبرنگار مهر اصرار کرد که این کمیته تا به امروز حدود ۴۹ درصد بودجه سال جاری خودرا از دولت دریافت کرده است.
این در حالی است که کمیته ملی پارالمپیک بازی های پارالمپیک را در پیش دارد که شهریورماه سال آینده در توکیو برگزار می گردد و قاعدتاً قسمتی از اقدامات این کمیته برای اعزام کاروان به توکیو باید طی سال جاری به سرانجام برسد.
به گفته تابع، کمیته ملی پارالمپیک پیگیر بخش باقی مانده بودجه خود از خزانه دولت می باشد تا بتواند طی یکی دو ماه آتی بخش حداکثری آنرا دریافت کرده و به بخش های موردنیاز تزریق کند.