لزوم اعزام المپین های تیراندازی به اردوهای خارجی

فرم نو: زمان زیادی تا المپیک توکیو باقی نمانده ولی المپین های تیراندازی مدت ها است به صورت قطره چکانی از مهمات استفاده می نمایند.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تیراندازی ایران ۶ سهمیه برای المپیک توکیو دارد که هم اکنون به قول سرمربیان به صورت قطره چکانی و با کمترین تعداد فشنگ در حال تمرین برای آوردگاه المپیک هستند.
هر چند که مشکل کمبود فشنگ و ساچمه به سبب تحریم ها سال ها است که گریبانگیر تیراندازان ملی است اما در این یکسال اخیر به سبب شیوع ویروس کرونا و محدود شدن سفرهای خارجی این مساله حادتر شده و بنظر می رسد که تعداد فشنگ های ذخیره شده در فدراسیون رو به پایان است.
هم اکنون تنها چاره این مشکل انجام سفرهای خارجی برای برگزاری اردو با کشورهای همسایه است. با این اردوها هم ملی پوشان در مسابقات دوستانه و تدارکاتی خودرا محک می زنند و هم می توانند فشنگ مورد نیاز برای تمرین و مسابقه را تامین کنند.
هر چند که اعزام به سفرهای خارجی در این شرایط و با همه گیری ویروس کرونا کمی سخت بنظر می رسد اما شدنی است. همانطور که در این یکسال اخیر ورزشکاران سایر رشته ها برای انجام عمل های درمانی به آلمان و یا دیدارها و اردوهای تدارکاتی به دیگر کشورها اعزام شده اند پس مسئولان فدراسیون تیراندازی هم می توانند بر این مشکل فایق آمده و تدارک یک سفر را ببینند.
پس از شیوع ویروس کرونا ورزشکاران زیادی برای انحام مسابقه باشگاهی، درمان و یا اردو عازم کشورهای خارجی شده اند. اعزام کشتی گیران به تورنمنت صربستان، حسن تفتیان به اردوی فرانسه، احسان حدادی به آلمان برای معالجه، حمیده عباسعلی برای درمان به آلمان، سجاد هاشمی به اردوی ترکیه و فرزانه فصیحی و همسرش برای انجام مسابقه به صربستان و… نمونه های اعزام ورزشکاران به خارج از کشور است. با این وجود مشخص است که هنوز هم راهی برای اعزام به اردوی خارج از کشور وجود دارد و نباید تنها محدودیت ها برای تیراندازان باشد.
تمام شدن فشنگ های ذخیره شده کار ملی پوشان را خیلی سخت می کند چون هم فشنگی برای تمرین ندارند و هم باید بدون فشنگ راهی مسابقات المپیک توکیو شوند. شاید بگفته سرمربی تیم ملی تپانچه بتوان در توکیو هم فشنگ مورد نیاز برای مسابقه را خرید اما باید دانست که این راهکار مشکلاتی را هم به دنبال خواهد داشت. شلیک با فشنگ و یا ساچمه تست نشده در حین مسابقه ممکنست تیرانداز را با مشکلات زیادی مواجه کند و سبب شود که نتیجه دلخواه کسب نشود.
از آخرین اعزام تیم ملی تیراندازی به آلمان ۱۱ ماه می گذرد. سال قبل اوایل اسفند بود که تیم ملی از اردوی آلمان بازگشت. در این سفر مقداری فشنگ و ساچمه خریداری شده بود. هر چند که در طول این مدت اردوهای تیم ملی به دلیلهای مختلف چون شیوع کرونا، عدم تمدید قرار داد سرمربی، تعطیلی خوابگاه و رستوران برگزار نشده اما دیگر نباید چیزی از آن فشنگ ها باقی مانده باشد و به زودی تمام خواهند شد.
زمان زیادی تا المپیک توکیو نمانده و بنظر می رسد فدراسیون تیراندازی و کادر فنی تیم های ملی باید برای انجام اردوهای برون مرزی برنامه ریزی کنند. حال باید دید که فدراسیون تیراندازی می تواند با تدارک این سفرها شرایط تمرین خوب و کمبود مهمات را برطرف کند یا باید ۶ المپین این رشته بدون فشنگ و مهمات راهی توکیو شوند.

منبع: