در گزارش فرم نو مطرح شد: تاكید بر عدم صعودهای انفرادی و ورود به مسیرهای ناشناخته

به گزارش فرم نو رئیس فدراسیون کوهنوردی ضمن اشاره به شرایط جوی پیشبینی شده برای پنجشنبه و جمعه پیش رو، علاقمندان به صعود را از اقدام انفرادی در این حوزه و همینطور ورود به مسیرهای ناشناخته منع کرد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، فدراسیون کوهنوردی امروز چهارشنبه طی اطلاعیه ای نسبت به احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات شمالی تهران طی دو روز آینده و در نظر داشتن این مهم برای افرادی که قصد صعود دارند، اخطار داد.
در همین رابطه رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در گفتگو با خبرنگار مهر با تکیه بر خطرناک بودن شرایط جوی روزهای پایانی هفته کوهنوردان و علاقمندان به صعود را از «صعودهای انفرادی» و «ورود به مسیرهای ناشناخته» منع کرد.
وی اظهار داشت: هوای منطقه البرز در دو هفته اخیر آرام و البته همراه با آلودگی های شهری بود. خوشبختانه طبق پیشبینی ها طی ساعات آینده وزش باد خواهیم داشت که به برطرف شدن آلودگی کمک می نماید اما این مهم همراه با کولاک و طوفان است که در منطقه البرز مرکزی شدت بیشتری خواهد داشت.
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ضمن اشاره به پیشبینی شرایط جوی که توسط کمیته هواشناسی این فدراسیون انجام شده است، تصریح کرد: این پیشبینی حکایت از این دارد که در منطقه البرز کولاک شدیدی خواهیم داشت که همراه با کاهش قابل توجه دما است. همین مساله ضرورت توجه به هشدارها برای صعود را بیشتر می کند.
زارعی خطاب به افرادی که قصد صعود به مناطق کوهستانی را در ایام پایانی هفته را دارند، تصریح کرد: تقاضا می نماییم این افراد رعایت شرایط را کرده و از صعود انفرادی و همینطور ورود به مسیرهای ناشناخته اجتناب کنند.
وی خاطرنشان کرد: مسیرهای شناخته شده و دارای پناهگاه، مسیرهایی هستند که برای صعود علاقمندان سفارش می شود. این افراد حتما همراه با تیم های باشگاهی خود وارد مناطق کوهستانی شوند.
توجه به سفارش های ایمنی ستاد اطلاع رسانی هیات های استانی و همچون هیات تهران و همینطور نیروهای جمعیت هلال احمر دیگر موردی بود که رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی به آن تاکید داشت تا حتی الامکان از بروز حادثه جلوگیری شود.

منبع: