قوی ترین زن جهان : ثبت ركورد جدید جهانی

فرم نو: رکورد دار جهانی کشیدن تریلی علی رغم مشکلات گوناگون در زمینه پشتیبانی از ورزشکاران، به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی رکورد جهانی دیگری را به ثبت می رساند.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- سید حسین زینالی؛ یازدهم فروردین ماه سال ۱۳۹۸ روزی بود که یک خانم تبریزی بار دیگر ثابت کرد انجام کارهایی که بیشتر انسان ها آنرا محدودیت می نامند با تمرین و تلاش دور از دسترس نخواهد بود.
گیتی موسوی ۴۴ ساله توانست تریلی با وزن ۱۲ تن و ۳۵۰ کیلوگرم را با بهره گیری از توان و قدرت بدنی خود کشیده و در دنیا رکورد تازه ای را که تا پیش از آن در اختیار یک زن استرالیایی بود، به ثبت رساند.
وی می خواهد روز جمعه این هفته در تاریخ ۱۹ دی ماه سال ۱۳۹۹ بعنوان یک زن ایرانی رکورد تازه ای را در زمینه اسکوات نشسته در سطح جهانی به ثبت رساند و بگفته او ثبت این رکورد زمینه ایست تا بتواند با کشیدن یک هواپیما در ماه های آتی رکورد قبلی کشیدن تریلی را بهبود بخشد.
روحیه هیجانی موجب شد به ورزش روی بیاورم
گیتی موسوی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اعلان اینکه استعداد ورزشی در ابتدا باید در ژنتیک و ذات انسان باشد، اظهار نمود: از ابتدا به ورزش علاقمند بودم و خوشبختانه خانواده ام نیز مرا در این راه حمایت می کردند، از دوره راهنمایی و دبیرستان در زمینه مسابقات ورزشی رشته آمادگی جسمانی فعالیت می کردم و در دوران دانشگاه به رشته بدن سازی روی آوردم و تا امروز در این رشته فعالیت دارم.
رکورد دار جهانی کشیدن تریلی که از ۷ سالگی به ورزش روی آورده است افزود: وجود روحیه هیجانی اصلی ترین دلیلی بود که مرا وادار به حضور در ورزش کرد و باتوجه به علاقه ای که داشتم این مسیر را ادامه دادم و الان حدود هشت سال است که به صورت حرفه ای کار می کنم.

وقتی تریلی ۱۱ تن و ۳۵۰ کیلوگرمی رکورد می شود
موسوی در ارتباط با نحوه انتخاب چگونگی ثبت رکورد و کشیدن تریلی، اظهار داشت: حدود شش سال پیش بود که به فکر رکوردهای گینس افتادم و باتوجه به سیستم بدنی که داشتم همیشه می خواستم کاری کنم که کسی تابحال نتوانسته آنرا انجام دهد؛ چند سال پیش با اشکان دشمن زیاری، کارشناس و مشاور حوزه ثبت رکورد در گینس آشنا شدم و ایشان به من پیشنهاد دادند که یک خانم استرالیایی تریلی به وزن ۱۱ تن ۳۵۰ کیلوگرم را کشیده است که اگر من توانایی شکستن این رکورد را داشته باشم می تواند رکورد جهانی با میزان بازتاب بالایی باشد.
قوی ترین زن جهان افزود: از آن جایی که از دوران کودکی کارهای سنگینی انجام می دادم، متوجه بودم که قدرت بدنی بسیار بالایی دارم و البته اینکه از جانب خانواده پدری این زمینه در من وجود داشت و پدر و عمویم باستانی کار بودند، تصمیم گرفتم برای نخستین بار این کار را امتحان نمایم.
وی با اشاره به اینکه برای تمرینات اولیه تمام مقدمات کار را خودم پیگیر شده و فراهم کردم، عنوان کرد: برای مقدمات کار به قوی ترین مردان استان مراجعه کردم اما متأسفانه به سبب جنسیتم ادعایم را جدی نگرفتند و با این نگاه که خانم هستم باور نداشتند بتوانم این کار را انجام دهم؛ حتی جلیقه خاصی که برای کشیدن تریلی لازم بود را از ایشان درخواست کردم که پس از ۲۰ روز معطلی آنرا نیز از بنده دریغ کردند که مجبور شدم الگوی آنرا از اینترنت بردارم و با سفارش به یک چادر دوز، شبیه به جلیقه مورد نیاز را تهیه کردم، سپس با مراجعه به یک شرکت حمل و نقل بین المللی درخواستم را برای کشیدن تریلی ارائه کردم که در ابتدا با مخالفت روبرو شدم اما بعد از پیگیری های پیوسته مدیرعامل شرکت را راضی کردم.
گیتی موسوی افزود: وقتی برای نخستین بار کشیدن تریلی را امتحان کردم به آسانی توانستم رکورد زن استرالیایی که ۱۱ تن ۳۵۰ کیلوگرم بود را بزنم و فیلمش را به آقای اشکان دشمن زیاری، مشاور حوزه ثبت رکورد در گینس ارسال کردم و ایشان پیشنهاد کردند زیر نظر رسانه ها این کار را باردیگر انجام دهم.
رکورد دار کشیدن تریلی با اعلان اینکه مقدمات کار برقرار شد و توانستم در روز ثبت رکورد با حضور رسانه های ملی تریلی را بکشم، افزود: پس از حدود ۱۰ روز شخصی به نام آقای حامدی از خبرگزاری اسپوتونک روسیه با من تماس گرفت و بیان کرد که متأسفانه ما نتوانسته ایم به صورت اختصاصی از رکورد شما فیلم تهیه نمائیم و اگر امکان داشته باشد رکوردتان را باردیگر ثبت نمائید؛ برای ریکاوری پس از فشاری که هنگام ثبت رکورد به بدن وارد می شود حداقل ۶ ماه زمان نیاز است و من نیز واقعاً خسته بودم اما پس از مدت کوتاهی به این علت که تصمیم داشتم رکوردم در سطح جهانی بازتاب پیدا نماید، باردیگر این رکورد را در فروردین ماه ۹۸ در سازمان جهانی ایمارو (سازمان رکوردهای ورزشی) به ثبت رساندم.
رکورد جهانی اسکوات نشسته در جمعه پیش رو
گیتی موسوی ابراز کرد: معمولاً در باشگاه بیشتر حرکات تمرینی که انجام می دهم در زمینه خودش رکورد محسوب می شود، شامل حرکات سرشانه، اسکوات نشسته، پانچ و یکسری دیگر از تمریناتم که را اگر بخواهم آنان را ثبت نمایم هرکدام می تواند در زمینه خودش رکورد جدیدی محسوب شود.
وی از تصمیم خود در زمینه ثبت رکورد جهانی اسکوات نشسته زنان که دو روز دیگر صورت خواهد گرفت، سخن گفت و اضافه کرد: می خواهم این رکورد را در سطح جهانی به نام یک ورزشکار زن ایرانی به ثبت رسانم و آنرا به همه زنان دنیا و کشورم، روح سردار شهید سلیمانی و سایر شهدای کشورم تقدیم می کنم؛ ان شالله اگر این مهم صورت گیرد در ماه های آتی برای مجوز کشیدن هواپیما اقدام خواهم کرد و در صورتیکه بتوانم کشیدن هواپیما را به صورت آزمایشی انجام دهم، آنرا نیز در سطح جهانی به ثبت می رسانم.

به صورت پیوسته روزانه شش ساعت تمرین می کنم
قوی ترین زن ایران اظهار داشت: هر کسی که هدفی دارد باید بیشترین زمان خودرا بر روی هدفش سرمایه گزاری نماید. برای مثال نقاشی که می خواهد در زمینه کاری خود متبهر شود اگر روزی نیم ساعت نقاشی کند بطور قطع نمی تواند به جایگاه خاصی برسد که به همین منوال در ورزش نیز برای افراد معمولی و به اصطلاح آماتور روزی نزدیک یک ساعت ورزش کافیست اما در بحث ورزش حرفه ای فقط برای گرم کردن ورزشکار به صورت اصولی حدود ۴۵ دقیقه زمان نیاز است.
وی با اشاره به میزان تمرینات روزانه خود افزود: از ساعت ۱۰ بامداد الی یک و نیم ظهر زیر نظر مربی ام فقط ورزش های هوازی پرشدت و بدنسازی می کنم و سپس در استخر تا ساعت ۴ پس از ظهر به انجام تمرینات آبی در تایم اختصاصی استخر می پردازم.
هر انسانی می تواند با کشف استعدادش به همنوعان خود کمک کند
موسوی هدف اصلی خود از حضور در صحنه ورزش را ثابت کردن استعدادهایش دانسته و اظهار داشت: خیلی ها می گویند که چرا این کار را می کنی و باتوجه به فشاری که در تمرینات وجود دارد سبب لطمه رساندن به بدنت می شوی ولی از نظر من هر انسانی استعداد خاصی دارد و توانایی من در ورزش قدرتی است و اهتمام دارم استعدادم را به بهترین نحو ممکن نشان دهم و آنرا در راه کمک به مردم به کار گیرم.
وی با اعلان اینکه می خواهد رکوردهای بزرگی را ثبت نموده و از طرف دولت و سرمایه داران بخش خصوصی حمایت شود، افزود: بزرگترین آرزویم رسیدن به حدی از توانایی مالی است تا روزی بتوانم یک مؤسسه خیریه داشته باشم؛ به نظرم هر انسانی دارای استعداد خاصی است و اگر بتواند آنرا کشف کرده و پرورش دهد، بطور قطع می تواند در راه کمک به سایر انسان ها مفید واقع شود.
عدم وجود محدودیت برای زن ایرانی را اثبات می کنم
قوی ترین زن ایران عنوان کرد: در سال ۲۰۲۲ که مسابقات جام جهانی فوتبال در کشور قطر شروع می شود، قصد دارم در صورتیکه رکورد کشیدن هواپیما را در گینس ثبت نمایم، اگر خدا بخواهد و شرایط مناسب فراهم گردد در افتتاحیه آن مسابقات رکورد کشیدن هواپیما را تکرار نمایم و این مساله نهایت رؤیای من در بخش ورزش حرفه ای می باشد.
گیتی موسوی اضافه کرد: آدم آرمانگرایی نیستم و این مساله را فقط به خاطر به دست آوردن شهرت مطرح نمی کنم ولی در راه زندگی دوست دارم نهایت توانایی هایم را بعنوان یک زن ایرانی که محدودیتی برای رشد ندارد اثبات نمایم.

قدردان افرادی هستم که در این راه تنهایم نگذاشتند
رکورد دار کشیدن تریلی در دنیا با اعلان اینکه خیلی دوست دارم از افرادی که در راه پرورش استعدادهایم زحمت کشیده اند تشکر نمایم، اظهار داشت: دکتر شامخی، در لطمه دیدگی که داشتم بدون اینکه از من هزینه ای بگیرند جراحی پایم را انجام دادند، آقایان دکتر شهرام دبیری و دکتر علیرضا رحیمی که از لحاظ مالی مرا حمایت کرده و هزینه های ورزش حرفه ایم را تامین کرده اند، همین طور از شهردار تبریز که حمایت هایی را داشته اند، سپاسگزارم.
وی افزود: از مربی ام خانم سارا حشمت که لحظه به لحظه پس از بهبود لطمه دیدگیم درکنارم تمرین کرده اند، آقای حسین بابایی که بعنوان مشاور و مدیر برنامه هایم در کنارم همیشه حضور داشته اند، اعضای هیأت ورزش های همگانی استان و همین طور از تمامی کسانی که در این راه قدمی برداشته اند تشکر و قدر دانی می کنم.
حمایت ورزشکاران توسط مسئولین انتظار بی جایی نیست
گیتی موسوی در آخر از بی مهری بعضی از مسئولان گلایه داشته و عنوان کرد: بعنوان نماینده ای از ورزشکاران حرفه ای درخواست دارم تا در زمینه ورزش از طرف مسئولین و حتی دولت حمایت شویم؛ همانطور که اشاره کردم در ماه های آتی در نظر دارم کشیدن هواپیما را آزمایش کنم اما بیشتر از آنکه روی تمرینات تمرکز داشته باشم فکرم درگیر فراهم کردن زمینه مقدمات اولیه این رکوردگیری است.
قوی ترین زن ایران اضافه کرد: فکر می کنم به ثبت رسیدن رکورد جهانی که موجب مطرح شدن نام کشورمان در دنیا می شود کار بسیار با ارزشی است و انتظار حمایت انتظار بی جا و درخواستی عبث نمی باشد؛ متأسفانه ما ورزشکاران حرفه ای حتی در زمینه احتیاجات اولیه مانند تهیه مکمل های ورزشی که قیمتشان سر به فلک کشیده مشکلاتی داریم و حتی در موضوعات اولیه فراهم کردن زمینه ثبت رکوردها که اگر شخص یا ارگانی باشد که زمینه امکانات اولیه را فراهم نماید، بطور قطع ورزشکار هم می تواند با تمرکز بهتر عملکرد عالی تری را به ثبت رساند.
با توجه به پتانسیل بالای ورزشکاران کشورمان امیدواریم تدابیر و سیاست بهتری همچون سایر کشورهای دنیا درباب پشتیبانی از آنان در نظر گرفته شود. شاید تنها یک سوم از مبلغ قراردادی که توسط تیم های فوتبال دولتی و برای تنها یک بازیکن صرف می شود، با مدیریت و سرمایه گذاری بهتر در ورزش بتواند نام کشورمان را در سطح جهانی مطرح نماید.

منبع: