ادامه بررسی رشته های المپیكی در كمیته ملی المپیك

فرم نو: جلسات کمیته کارشناسی ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی با فدراسیون های المپیکی فردا با برگزاری نشست برای سه فدراسیون پیگیری می شود.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، نشست مشترک نمایندگان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با فدراسیون های المپیکی و بمنظور بررسی وضعیت آنها برای حضور در بازی های ۲۰۲۰ توکیو چند هفته ای است که در کمیته ملی المپیک در حال پیگیری است.
در این جلسه ها که در قالب کمیته کارشناسی ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی و با حضور نصرالله سجادی سرپرست کاروان المپیک، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی و علی رغبتی عضو ستاد عالی برگزار می شود، وضعیت رشته های صاحب سهمیه یا رشته هایی که شانس کسب سهمیه برای بازی های ۲۰۲۰ را دارند مورد ارزیابی قرار می گیرد.
نشست آتی کمیته کارشناسی ستاد عالی به سه فدراسیون اختصاص دارد. در این جلسه که فردا در محل کمیته ملی المپیک برگزار می گردد وضعیت رشته های وزنه برداری، قایقرانی و تیراندازی با حضور مسئولان مربوطه آنها بررسی خواهد شد.
هفته گذشته نشست کمیته کارشناسی ستاد عالی به دو فدراسیون بوکس و تیروکمان اختصاص داشت.
سی و دومین دوره بازی های المپیک مردادماه سال آینده در توکیو انجام می شود. ورزش ایران تا حالا برای حضور در این بازی های در ۱۲ رشته دوومیدانی، تیراندازی، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، دوچرخه سواری، تیروکمان، تکواندو، شمشیربازی، بسکتبال، والیبال، کاراته و بوکس صاحب ۵۲ سهمیه شده است.

منبع: