بازی های آسیایی ساحلی برای بار دوم به تعویق افتاد

به گزارش فرم نو بازی های آسیایی ساحلی سانیا ۲۰۲۰ برای دومین بار با تعویق روبرو شد.

به گزارش فرم نو به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، بر مبنای خبر منتشرشده توسط شورای المپیک آسیا، بازی های آسیایی ساحلی سانیا ۲۰۲۰ (Sanya۲۰۲۰ Asian Beach Games) به علت پاندمی کرونا و آغاز موج جدیدی از جهش این ویروس در خیلی از کشورها برای بار دوم معلق گردید.
این رویداد قرار بود بر طبق عنوان آغازین خود در سال ۲۰۲۰ برگزار گردد که با حفظ نام خود و بدلیل پاندمی کووید ۱۹ به سال ۲۰۲۱ موکول و مقرر به برگزاری در ماه آوریل شد.
بر اساس اعلام OCA تاریخ جدید این رویداد بعد از مشورت و نشست مشترک با میزبانان چینی اعلام خواهد شد. جهش جدید در ویروس مرگبار کرونا که ۷۰ درصد سریع تر از نوع فعلی آن قابل انتشار و گسترش است دلیل اصلی احتیاط و تعویق بازی های آسیایی ساحلی عنوان شده است.
خبر تعویق بازی های آسیایی ساحلی بعد از نشست ۳ جانبه شورای المپیک آسیا، کمیته برگزاری بازی ها و کمیته ملی المپیک چین و توافق نظر هر ۳ نهاد رسماً منتشر گردید.
حفظ سرمایه کمیته های ملی المپیک، ایمنی و سلامت شرکت کنندگان در این رویداد از دیگر علل مهم اتخاذ این تصمیم برشمرده شده است. بازی های آسیایی ساحلی به طور بالقوه میزبان بیشتر از ۲۰۰۰ ورزشکار از ۴۰ کشور آسیایی است.

منبع: