موافقت شورای المپیك آسیا با درخواست صالحی امیری درباره حذف كاراته

به گزارش فرم نو هفتاد وچهارمین نشست هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا (OCA) با حضور رئیس کمیته ملی المپیک ایران برگزار گردید.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، در ابتدای نشست هفتاد و چهارمین نشست هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا که امروز سه شنبه در عمان برگزار شد، «شیخ احمد الفهد الصباح» رئیس شورای المپیک آسیا به اعضای حاضر در نشست و برخی از اعضا که به علت دوری مسافت به صورت وبینار و مجازی در این نشست حضور داشتند، خیر مقدم گفت.
نخستین بخش این نشست به معرفی نایب رییس و عضو جدید هیئت اجرایی اختصاص داشت که «اتوبک» از ازبکستان به عضویت هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا درآمد. از آنجایی که ازبکستان میزبان بازی های آسیایی جوانان در سال ۲۰۲۵ شده است این پست به وی اعطا شد.
در ادامه خانم «اوتانی» از ژاپن به عنوان رئیس جدید کمیسیون ورزشکاران انتخاب گردید که پیش از این هم وی این عنوان را داشت و امروز هم مجدد انتخاب گردید.
تایید برنامه های مجمع عمومی که فردا برگزار می گردد و شامل شرح برنامه ها از دیگر موارد مطرح شده در هفتاد و چهارمین نشست شورای المپیک آسیا بود که اعضا با آن موافقت کردند.
همچنین در بخش بعدی، اعضای کمیسیون مالی گزارش حسابرسی از سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تا این لحظه را عرضه کردند که مورد تایید کلیه اعضای حاضر و اعضایی که به صورت مجازی شرکت کرده بودند، قرار گرفت.
بخش بعدی تعیین میزبان دور بعد هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا بود که در همین خصوص شیخ احمد اظهار داشت: پیش از این قرار بود ایران میزبان باشد اما با عنایت به افزایش مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در اغلب کشورها این مورد با هماهنگی ایران به تعویق افتاد. البته میزبانی ایران به قوت خودش باقی است و به محض اعلام ایران در مورد کنترل این بیماری چه در تعداد مبتلایان و چه در آمار قربانیان، نشست بعدی هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا اوایل تیرماه سالجاری در ایران برگزار می گردد.
در ادامه نشست مسئول برگزاری بازی های آسیایی هانژوی چین ۲۰۲۲ هم گزارش کاملی در مورد آغاز فعالیت هایشان به اعضا عرضه کردند.
در ادامه این بخش، سیدرضا صالحی امیری از شیخ احمد وقت خواست تا مساله ای را مطرح کند و به بحث حذف کاراته از المپیک پرداخت و اظهار نمود: متاسفانه این اتفاق سبب شده که طی یکی دو هفته گذشته ورزش آسیا و برخی از کشورهای مطرح جهان گرفتار شوک شوند که آن هم حذف این رشته پرطرفدار میلیونی در جهان از بازی های المپیک بود. تقاضا دارم که اعضای هیئت اجرایی مصوب کنند که OCA طی نامه محترمانه ای خطاب به کمیته بین المللی المپیک درخواست بازبینی در این خصوص را داشته باشد.
طبق اعلام سایت کمیته ملی المپیک، با عنایت به این که ایران و خیلی از کشورهای مطرح جهان جامعه آماری بالایی در رشته کاراته دارند و به نسبت برخی رشته های جایگزین کاراته در المپیک ۲۰۲۴ که جامعه آماری کمتری داشته و چندان در کشورهای مختلف جهان فعالیتی در این حوزه دیده نمی گردد همه اعضا با پیشنهاد صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران برای درخواست بازبینی از کمیته بین المللی المپیک موافقت کردند.