حمیده ایرانمنش: دوست داشتیم در مسابقات جهانی شركت نماییم

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز زنان در واكنش به تصمیم فدراسیون جهانی در خصوص برگزاری مسابقات جهانی با تعداد 8 یا 16 تیم اظهار داشت: دوست داشتیم در مسابقات جهانی شركت نماییم تا ضمن آماده سازی ملی پوشان برای المپیك، رنكینگ خودرا ارتقا بدهیم.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران پیش از شیوع ویروس کرونا به دنبال آماده سازی جهت شرکت در مسابقات جهانی بود اما بعد از شیوع بیماری و تعویق مسابقات، تمرینات ملی پوشان به صورت انفرادی دنبال شد. با این وجود فدراسیون جهانی در تازه ترین تصمیم خود اعلام نموده که مسابقات جهانی ۲۰۲۱ با حضور ۸ یا در صورت امکان ۱۶ تیم برتر رنکینگ جهانی انجام می شود. بدین سان تیم زنان و مردان با توجه به این که جزو ۱۶ تیم برتر نیستند، فرصت حضور در مسابقات جهانی را از دست دادند.

حمیده ایرانمنش، سرمربی تیم ملی زنان ایران در مورد تصمیم فدراسیون جهانی به ایسنا اظهار داشت: قرار بود ۱۴۴ تیم مردان و زنان با ترکیب کامل در مسابقات جهانی شرکت نمایند بنا بر این کنترل و مدیریت آنها در وضعیت شیوع ویروس کرونا خیلی مشکل بود، بنا بر این تصمیم گرفته شده که مسابقات با تعداد تیم های محدودی اجرا شود. دوست داشتیم در این مسابقات حضور پیدا نماییم اما باید تابع تصمیمات فدراسیون جهانی باشیم.

او در ادامه اضافه کرد: برای مسابقات جهانی دو هدف داشتیم؛ اول ارتقاء رنکینگ تیم ملی بود چون دور بعدی مسابقات تیمی جهان با حضور ۳۲ تیم انجام می شود. بدین سان بازیکنان دائم در اردو و تمرین بودند تا با ارتقاء رنکینگ جزو ۳۲ تیم برتر قرار بگیریم. دومین مورد آماده سازی ندا شهسواری و شیما صفایی برای انتخابی المپیک بود. شرایط ما سال قبل خیلی مساعد بود اما شیوع ویروس کرونا اوضاع را تغییر دارد، حتی صحبت هایی در مورد لغو المپیک شده اما امیدمان را از دست نمی دهیم و تلاش می نماییم. هم اکنون با شهسواری و صفایی در ارتباط هستم و همراه با فدراسیون تلاش می نماییم تا آنها و سایر بازیکنان را از نظر روانی، مالی و امکانات حمایت نماییم.

ایرانمنش در مورد برنامه جایگزین مسابقات جهانی برای تیم ملی اظهار داشت: متاسفانه هیچ مسابقه ای در سال ۲۰۲۰ نداریم و در اوایل ۲۰۲۱ هم فقط مسابقات جهانی انجام می شود. اگر فدراسیون جهانی تقویم ۲۰۲۱ را کامل کند و رویدادی پیش رو داشته باشیم، در صورت فراهم بودن شرایط کشور حداقل شهسواری و صفایی را اعزام می نماییم، ضمن اینکه در صورت امکان برایشان اردوی برون مرزی تدارک می بینیم تا برای انتخابی المپیک آماده شوند.

او در این مورد اضافه کرد: قرار بود سال قبل اردویی در تایلند داشته باشیم و شرایطمان به حدی مساعد بود که با امیدواری ۸۰ درصدی می گفتیم احیانا یکی از بازیکنان ما سهمیه المپیک را کسب می کند. البته حالا هم ناامید نیستیم و تمام تلاش خودرا می نماییم تا این سهمیه را برای ایران به دست بیاوریم.

ایرانمنش در مورد اردوهای تیم ملی اظهار داشت: از آنجایی که انتخابی المپیک را پیش رو داریم، اگر شرایط فراهم باشد و به ما اجازه بدهند ۱۰۰درصد اردوهای تیم ملی را برگزار می نماییم. علاوه بر این در تلاشیم تا برای آماده سازی بازیکنان، مسابقه ای را بین ۱۲ نفر برتر ایران برگزار نماییم. شرایط ما با مردان فرق می کند و آنها در کشورهای اروپایی توپ می زنند، بنا بر این آمادگی نسبی دارند.

سرمربی تیم ملی زنان در مورد مسابقات لیگ برتر بیان کرد: اگر مشکلی پیش نیاید لیگ از اواخر آذر یا اوایل دی شروع می شود. برگزاری لیگ بسیار مهمست چون برای بازیکنان انگیزه ایجاد می شود و نتیجه تلاش چندین ماهه خودرا می بینند. فکر می کنم شهرداری بابک بعنوان نخستین تیم مدارک خودرا برای فدراسیون ارسال کرد اما برخی تیم ها هنوز قرارداد خودرا نفرستاده اند، بدین سبب دست فدراسیون هم بسته است چون ابتدا باید تیم ها قراردادهای خودرا ارسال نمایند تا برمبنای رنکینگ بازیکنان، تیم ها رنکینگ بگیرند و قرعه کشی صورت گیرد.