تعلل در پشتیبانی از فوتبال بانوان خوزستان

خوزستان با بی توجهی و تعلل مسؤلان ورزش خوزستان، تیمی از استان در فصل جدید لیگ برتر فوتبال بانوان كشور حضور ندارد.
باشگاه آویسا خوزستان که در مردادماه سال ۹۸ توانست با قهرمانی در لیگ دسته یک فوتبال بانوان کشور، جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورد، سال قبل هم در این رقابت ها تیم داری کرد تا فوتبال بانوان خوزستان که مملو از استعداد است از سطح اول فوتبال کشور دور نماند اما عمر تیم داری آویسا در لیگ برتر هم کوتاه و تنها یک فصل بود.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، باشگاه آویسا هم که یک باشگاه خصوصی است و باتوجه به این که با انتشار کرونا به شدت متضرر و گرفتار مشکلات مالی شده بود، برای یک فصل امتیاز خویش را به اداره کل ورزش و جوانان خوزستان واگذار کرد تا این امتیاز با تصمیم این اداره کل در اختیار یکی از تیم های خوزستانی قرار داده شده و سهمیه لیگ برتری استان حفظ شود.
بعد از روزهای پر سر و صدایی که فوتبال بانوان خوزستان پشت سر گذراند، از تشکیل تیمی که تنها چند ساعت دوام آورد تا زمزمه های حضور دزفول در لیگ برتر، در نهایت مسؤلان خوزستانی خیلی راحت چشم خویش را روی پشتیبانی از فوتبال بانوان خوزستان بستند تا این استان علیرغم ظرفیت و پتانسیل بالایی که در این رشته دارد، تیمی در فصل جدید لیگ برتر فوتبال بانوان که از هفتم آذرماه شروع می شود، نداشته باشد.
با تعلل و بی میلی مسؤلان ورزش خوزستان در پشتیبانی از دختران فوتبالیست خوزستانی و با بیان برنامه جدید لیگ برتر فوتبال بانوان کشور، نام نماینده خوزستان از جدول مسابقات حذف شد. حذفی که در واقع به معنای نادیده گرفتن حق و شایستگی دختران فوتبالیست خوزستانی است.
در این بین سکوت مسؤلان خوزستانی، نمایندگان و حتی استاندار در پشتیبانی از فوتبال بانوان خوزستان تعجب برانگیز است؛ در استانی که باشگاه فولاد آن در حالیکه خوزستان دو تیم در لیگ برتر وزنه برداری کشور دارد، در این رشته تیم می دهد تا تعداد تیم های خوزستانی در لیگ وزنه برداری به عدد سه برسد؛ به تقاضای بانوان استان برای تیم داری در لیگ برتر فوتبال و حفظ سهمیه خوزستان توجهی نمی گردد.
نکته دردناک نبود نام خوزستان در جدول مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان کشور، این است که همه امیدها، تلاش ها و زحمات باشگاهی چون آویسا هم از بین رفت و سهمیه خوزستان در سطح اول لیگ برتر فوتبال بانوان سوخته شد؛ پس اگر در فصل بعدی لیگ قرار باشد بالاخره مسؤلان استان آستین همت بالا بزنند تا خوزستان هم در لیگ بانوان تیم داشته باشد، کار باید از لیگ یک و از نو شروع شود. یعنی تمام رشته ها، پنبه شد!

منبع: