محمد تابع در نشست خبری: سلامت ورزشكاران پارالمپیكی مهم تر از اردوهای آنهاست

دبیركل كمیته ملی پارالمپیك با تكیه بر اینكه آماده كردن ورزشكاران پارالمپیكی دغدغه این كمیته است، اظهار داشت: البته اولویت مهمتر حفظ سلامتی آنهاست.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، محمد تابع دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک امروز چهارشنبه در نشست خبری خود که به صورت آنلاین برگزار گردید آخرین برنامه ریزی ها و تصمیمات این کمیته در ارتباط با بازی های پارالمپیک توکیو را توضیح داد.
وی در آغاز نشست خبری خود به برگزاری نشست اخیر ستاد بازی های پارالمپیک اشاره نمود و اظهار داشت: در این جلسه بر عدم تغییر سیاست هایی که پیش از این در مورد آنها تصمیم گیری شده بود، تاکید گردید. بدین ترتیب که رشته ها و تیم ها بر مبنای اولویت های چهارگانه در خصوص قرار گرفتن در گروه شانس کسب مدال طلا، نقره و برنز یا حضور در رده های اول آسیا به پارالمپیک توکیو اعزام می شوند.
دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک با یادآوری اینکه در اغلب رشته ها رقابت برای کسب سهمیه پارالمپیک تمام شده است، تصریح کرد: ما هم در نشست این مورد را یادآور شدیم و اینکه تقریباً رشته جدیدی برای ایران باقی نمی ماند تا در آن کسب سهمیه کند.
تابع ضمن اشاره به اینکه ایران تابحال در ۹ رشته برای بازی های توکیو کسب سهمیه کرده است، خاطرنشان کرد: تیروکمان، تیراندازی، وزنه برداری، والیبال نشسته مردان، بسکتبال با ویلچر مردان، قایقرانی، جودوی نابینایان، دوومیدانی و پاراتکواندو رشته هایی هستند که ورزشکاران شان در لیست اعزام به توکیو قرار دارند ضمن اینکه میادین کسب سهمیه در رشته ای مانند دوومیدانی کماکان ادامه دارد. البته در مورد برخی ورزشکاران باید کلاس بندی جدید صورت بگیرد.
به گفته دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک با مهیا شدن شرایط، اردوی آماده سازی این رشته ها شروع می شود باآنکه فعلاً و طبق تصمیم ستاد مبارزه با کرونا برای مدت ۲ هفته همه فعالیت ها تعطیل می باشد. پس از آن اردوها از سر گرفته می شود.
وی همینطور در مورد مطرح شدن برخی انتقادات نسبت به نحوه رکوردگیری در رشته پارادوومیدانی اظهار داشت: سنجش ورزشکاران طبق پروتکل های مصوب هر سه چهار ماه یکبار انجام می شود. این ارزیابی فقط بدنی نیست بلکه شامل سایر مسائل هم می شود. به هر حال باید شرایط این ورزشکاران رصد شود. البته که به علت شرایط کرونایی و دور شدن تمرینات از شرایط عادی بسیاری از رکوردها خوب نبود. شاهد افت ورزشکاران بودیم اما به هر حال شرایط دوومیدانی با سایر رشته ها متفاوت می باشد.
وی تصریح کرد: اسامی دوومیدانی کاران باید نیمه اول فروردین اعلام گردد ازاین رو باید فضای رقابتی باشد تا ورزشکاران استفاده کنند. به نظرم آنها می توانند در سایر استان ها تمرین داشته باشند تا به شرایط خوبی برسند.
دبیر کل کمیته ملی المپیک با تکیه بر اینکه این کمیته در ارتباط با چگونگی فعالیت هایش مصوبات ستاد کرونا تبعیت می کند و حتی آنها سختگیرانه تر هم اجرا می کند در مورد شرایط برگزاری اردوی متمرکز در تهران اظهار داشت: اولویت اول، دوم و سوم کمیته پارالمپیک سلامت ورزشکاران است. اردوها باید در شرایط و زمانی برگزار گردد که اولویت، سلامتی ورزشکاران باشد. آماده شدن ورزشکاران دغدغه ما هم است و بنابراین برگزاری اردو در شهرهای سفید در دستور کار است.
محمد تابع در انتها اظهار داشت: یکی از مصوبات ستاد بازی های پارالمپیک توکیو این است که اتاق ها تک نفره باشند و حتی در تهیه بلیت هواپیما هم یکی در بین بودن ورزشکاران لحاظ شود. دغدغه ما اول حفظ سلامتی ورزشکاران و بعد برگزاری اردوهای آمادگی است.