نقص بزرگ لیگ بسكتبال زنان

فرم نو: سرمربی تیم بسكتبال زنان نامی نو اصفهان معتقد می باشد برگزاری مسابقه بدون انجام تست كرونا غیر منطقی است و می تواند منجر به شكل گیری فاجعه شود.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، لیگ برتر بسکتبال زنان از ۱۵ آبان ماه با رقابت تیم های گروه اول آغاز و هفته مسابقات این گروه در ایام پنج شنبه و جمعه انجام شد اما نکته قابل توجه مثبت شدن تست ۸ بازیکن از تیم های سینام مشهد (۴ نفر) و پاز تهران (۴ نفر) پیش از شروع مسابقات بود که منجر به برگزار نشدن دیدار آنها شد. این مساله نگرانی هایی را بین تیم های حاضر در مسابقات ایجاد کرده است چونکه طبق برنامه فدراسیون تیم ها تنها در ابتدای سه مرحله رفت، برگشت و پلی آف ( در مجموع لیگ سه بار) تست کرونا می دهند در صورتیکه در مجموع مرحله رفت و برگشت ۶ هفته با هم بازی می کنند و باید پیش از هر هفته که مسابقه دارند، تست بدهند اما به سبب ناتوانی مالی برخی تیم ها این اتفاق نمی افتد و تعداد دفعات تست کاهش پیدا کرده است، در نتیجه سلامتی بازیکنان و افراد حاضر در جریان مسابقات به صورت جدی در معرض خطر مبتلاشدن به کرونا قرار دارد.

آزاده زمانپور، سرمربی تیم نامی نو اصفهان در گفت و گو با ایسنا در این مورد بیان کرد: یکی از دغدغه های بزرگ من و باشگاه همین موضوع است و آنرا مطرح هم کرده ایم. از فدراسیون درخواست می نماییم که این قضیه را پیگیری کند و هر هفته که مسابقه داریم، تست صورت گیرد چون در غیر این صورت فاجعه ای بزرگ رقم می خورد، بدین سبب فدراسیون باید همه تیم ها را مجبور به انجام این تست کند. البته بسیاری از تیم ها همین درخواست را دارند اما برخی دیگر بودجه چنین کاری را ندارند که فدراسیون باید برای آنها برنامه ریزی درستی انجام دهند چون نمی توان تیمی را که بودجه کمی دارد، حذف نمود به هر حال حضورشان در لیگ خوب است و جای تقدیر دارد اما شاید بتوان برای شان راهکارهای دیگری پیدا کرد.

او در این مورد اضافه کرد: می توان با همکاری فدراسیون شرایطی را فراهم نمود که این تیم ها با حداقل هزینه ها تست شان صورت گیرد. این اتفاق کمک بزرگی به همه تیم ها است و موجب برگزاری بهتر لیگ می شود چون اگر بدون تست مسابقه بدهند و بازیکنان مبتلا شوند، بازی ها لغو، لیگ طولانی و برنامه ریزی فدراسیون مختل می شود. ورود به مسابقات بدون تست غیرمنطقی است.

سرمربی تیم نامی نو با اشاره به اینکه عملکرد فدراسیون در هفته اول خیلی خوب بود، افزود: همه چیز خیلی خوب برگزار و پروتکل های بهداشتی رعایت شد. فکر نمی کردم مسابقات را به این خوبی برگزار کنند که از همه مسئولان تشکر می کنم چون تمام چیزی که گفته بودند را رعایت کردند و تیم ها در آرامش مسابقه دادند. امیدوارم این روند ادامه پیدا کند، در همه مراحل تست گرفته شود و کسی به این بیماری مبتلا نشود چون بازیکنان با خانواده های خود نیز در ارتباط هستند و ابتلای آنها می تواند فاجعه ای را رقم بزند.

او در مورد تاکید فدراسیون بر خودمراقبتی و در نتیجه کاهش تست های کرونا اظهار داشت: خودمراقبتی در این اوضاع تا جایی جواب می دهد. حلقه این بیماری خیلی نزدیک و تنگ شده است و همه بین اطرافیان خود کسانی را می بینند که مبتلا شده اند، بدین سبب هر چقدر هم که فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و اصول بهداشتی را رعایت نماییم باز هم به حدی موج شیوع زیاد است که ناخودآگاه همه درگیرش هستند پس زمانی که می توان با چاره ای مانع ابتلای بازیکنان شد، چرا این کار را نکنیم؟ امیدوارم این مساله حل شود چون استرس زیادی به بازیکنان و تیم ها وارد میکند.

زمانپور در مورد عملکرد تیم خود در هفته نخست این مسابقات بیان کرد: بازی روز اول مقابل پاز انجام نشد و باخت فنی حریف را اعلام نمودند. بازی روز دوم مقابل گاز بود و نمی دانم چرا با ۸ – ۷ بازیکن حضور داشت اما تیم ما حدود ۶۰ درصد چیزی که در طول این مدت تمرین کرده بودیم، به خوبی اجرا کرد و برنده شدیم، بدین سبب بعنوان نخستین بازی و باتوجه به اهدافی که داشتیم، راضی هستم.

سرمربی نامی نو در مورد عملکرد تیم های گروه بهمن و مهرام اظهار داشت: این تیم ها بازیکنان خوبی دارند، قوی هستند و بازی خیلی خوبی با هم انجام دادند. ما دو هفته دیگر با گروه بهمن مسابقه داریم و باید برنده باشیم.

منبع: