برگزاری نشست تخصصی ورزش همگانی در همایش بین المللی علوم ورزشی

به گزارش فرم نو نشست تخصصی ورزش همگانی به همت آكادمی ملی ورزش همگانی و با همراهی پژوهشگاه علوم ورزشی در دوازدهمین همایش بین المللی علوم ورزشی برگزار گردید.

به گزارش فرم نو به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های همگانی، در این جلسه تخصصی که افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش های همگانی، رضا شجیع سرپرست نایب رییسی فدراسیون ورزش های همگانی، محمدرضا فروحی سرپرست دبیری فدراسیون ورزش های همگانی، مریم کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز و عضو انجمن جهانی ورزش زنان و محمد حسین قربانی مدیر پژوهشی پژوهشگاه علوم ورزشی حضور داشتند، سخنرانی هایی در مورد رویکردهای علمی و جدید فدراسیون ورزش های همگانی ارائه شد.
افشین ملایی در این جلسه با تاکید باردیگر بر لزوم توجه مضاعف به رویکرد بازاریابی اجتماعی در ورزش همگانی اضافه کرد: رویکردهای سنتی نسبت به نیازهای اصلی مخاطبان بی توجه بوده اند و ازاین رو باید به حرکت به سمت بازاریابی اجتماعی اقداماتی را طراحی و عملیاتی نماییم که بتواند اندکی ما را از وضعیت اخطار کم تحرکی دور کند.
رییس فدراسیون ورزش های همگانی در ادامه ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با مشارکت پژوهشگاه علوم ورزشی نسبت به شناسایی بهتر موانع کم تحرکی اقشار مختلف جامعه اقدام گردد.
محمدرضا فروحی دیگر سخنران این نشست با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه ورزش شهروندی و توسعه همکاری ها با شهرداری های سراسر کشور اظهار داشت: خوشبختانه با تعامل موثری که بین فدراسیون ورزش های همگانی و وزارت کشور شروع شده بزودی شاهد تشکیل شبکه ورزش شهرداری های سراسر کشور با محوریت فدراسیون خواهیم بود.
رضا شجیع هم در سخنرانی خود به تشریح الگوی «سیاستگذاری باز» در ورزش همگانی پرداخت و اضافه کرد: مدلهای سنتی سیاستگذاری دیگر پاسخگوی نیازهای جدید نیست و مدیریت ورزش همگانی بدون سیاستگذاری باز و استفاده از ظرفیت خود مردم در فرآیند سیاستگذاری امکان پذیر نیست.
شجیع تصریح کرد: امروز رویکرد حاکم در فدراسیون ورزش های همگانی در کنار بازاریابی اجتماعی این رویکرد است و بزودی تفاوت ها نسبت به گذشته آشکار خواهد شد.
گفتنی است دوازدهمین همایش بین المللی علوم ورزشی از روز دوشنبه شروع شد و امروز پایان یافت.

منبع: