تكلیف تیم ملی تفنگ معین نیست

با وجود اینكه تنها نه ماه تا المپیك توكیو زمان باقی مانده، فدراسیون تیراندازی هیچ برنامه ای برای تیم ملی تفنگ ندارد و معین نیست كه هدفش از امروز و فردا كردن برای تعیین سرمربی چیست؟
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تفنگ تا المپیک توکیو یعنی مرداد با فدراسیون تیراندازی قرارداد داشت و با تعویق المپیک قرارداد این سرمربی به انتها رسید. هاشمی پس از کسب 4 سهمیه المپیک توکیو برای کسب بهترین نتیجه در المپیک نیاز به حداقل امکانات دارد و شرطش برای تمدید قرارداد برطرف شدن کمبودها و نیازهای اولیه ملی پوشان است، اما رئیس فدراسیون تیراندازی با وجود گذشت 3 ماه از اختتام قرارداد هنوز نتوانسته است شرایط لازم را برای تمدید قرارداد فراهم آورد و همچنان وضعیت تیم ملی تفنگ نامشخص است.
ملی پوشان تفنگ با غیبت الهام هاشمی تمرینات تیم ملی را ترک کرده اند و هم اکنون در خانه به سر می برند و در مسابقات بین المللی آنلاین اندونزی هم که روز گذشته با حضور ملی پوشان تپانچه انجام شد، شرکت نکردند. با وجود اینکه مدت زیادی از اختتام قرارداد سرمربی تیم ملی تفنگ گذشته معین نیست که علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی چرا هیچ اقدامی برای تیم ملی انجام نمی دهد و منتظر سپری شدن روزها است. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم اهتمام در حل این مشکل داشتند که پادرمیانی این دو نهاد هم موثر واقع نشد و همچنان وضعیت نامشخص است. باید دید دادگر به دنبال تعیین سرمربی جدید برای تیم ملی است یا مقرر است کمبودها را جبران کرده و برای کسب بهترین نتیجه همچنان از حضور الهام هاشمی در تیم ملی بهره ببرد.
سخنگوی فدراسیون تیراندازی درباره شرایط نامشخص تیم ملی تفنگ به ایسنا اظهار داشت: فعلا هیچ برنامه ای نیست و پیگیر هستیم ببینیم چه اتفاقی می افتد. موضوع تمدید قرارداد سرمربی در دست بررسی می باشد و اتفاقی رخ نداده است که بخواهیم آنرا اعلام نماییم. پس از جمع بندی موضوع، آنرا اعلام خواهیم کرد.
ناصر رسولی در پاسخ به این پرسش که سه ماه از تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی گذشته است چه زمانی مقرر است تکلیف سرمربی تیم ملی تفنگ مشخص شود اظهار داشت: بله درست می فرمایید ولی ما هم منتظریم ببینیم چه نتیجه ای حاصل می شود.
وی در پاسخ به این پرسش که موضع فدراسیون در این مورد چیست چونکه ظاهرا الهام هاشمی با این شرایط تمایلی برای ادامه فعالیت ندارد پس چرا سرمربی جدید مشخص نمی شود؟ اظهار داشت: من در جریان مذاکرات نیستم ولی امیدوارم هر چه به صلاح ورزشکاران و تیم ملی است رخ دهد. در مورد تیم ملی یک کشور حرف می زنیم، امیدواریم هر چه به صلاح است رخ دهد ما هم منتظریم ببینیم چه خواهد شد.
رسولی درباب غیبت تیم ملی تفنگ در مسابقات بین المللی اندونزی اظهار داشت: چند روز قبل خود اندونزیایی ها با ما تماس گرفتند و خواستند در مسابقات شرکت نماییم. در نتیجه خیلی اتفاقی شد و خیلی زود هماهنگی ها انجام شد. ما هم فقط از ملی پوشانی که در تمرین بودند استفاده کردیم. تیم ملی تپانچه از اردیبهشت در تمرینات ملی است و آنها بسیار آماده هستند. آنها به یک مسابقه هم نیاز داشتند و این فرصتی شد که بتوانند در مسابقه شرکت نمایند. مسابقه تدارکاتی به ورزشکاران کمک می نماید که سطح خودرا در مقابل حریفان بسنجند.
سخنگوی فدراسیون در پاسخ به این پرسش که چه زمانی وضعیت تیم ملی تفنگ مشخص خواهد شد اظهار داشت: فعلا معین نیست ولی تا چند روز آینده باید این مساله مشخص شود. ما هم استقبال می نماییم که زودتر تکلیف این مساله مشخص شود.