شكست سنگین مقصودلو مقابل مرد شماره یك شطرنج جهان

فرم نو: نفر اول شطرنج ایران مقابل نفر اول دنیا با نتیجه سنگین 24 بر 5 شكست خورد.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، باتوجه به شیوع ویروس کرونا تنور رقابت های آنلاین شطرنج بسیار داغ شد تا جایی که مسابقات زیادی در سایت های معتبر پیگیری می شود. در تازه ترین رقابت ها پرهام مقصودلو نفر اول شطرنج ایران به مصاف مگنوس کارلسن، نفر اول شطرنج دنیا رفت.
این رقابت ها که به مسابقات شطرنج سرعتی شناخته می شود با حضور ۱۶ بازیکن برتر از یازدهم آبان پیگیری شده و تا بیست و سوم ادامه خواهد داشت.
شب گذشته (دوشنبه) پرهام مقصودلو در رقابت بسیار فشرده مقابل مگنوس کارلسن قرار گرفت و با نتیجه سنگین ۲۴ بر ۵ شکست خورد و از دور این رقابت ها کنار رفت. با این نتیجه کارلسن در مرحله یک چهارم نهایی این رقابتها مقابل برنده آنیش گیری و ولادیسلاو ارتمیف خواهد رفت.

در این مسابقات علاوه بر حضور مگنوس کارلسن چهره هایی مانند هیکارو ناکامورا، لوون آرونیان، فابیانو کاروانا، وسلی سو، ماکسیم واشیه لاگراو، آنیش گیری و دیگر شطرنج بازان برتر جهان دیده می شود. همین طور نابغه جوان شطرنج جهان یعنی علیرضا فیروزجا هم در این مسابقات دست به مهره شده اند.
این رقابت که به صورت تک حذفی برگزار می گردد با جایزه ۱۰۰ هزار دلاری هم راه است. نفر اول این رقابت ها می تواند ۱۰ هزار دلار را به جیب بزند. این مسابقات جذاب به صورت آنلاین در سایت میزبان با تفسیر استاد بزرگان شطرنج پخش می شود.

منبع: