تغییر نام فدراسیون جهانی بولینگ

به گزارش فرم نو وبینار كنگره فدراسیون جهانی بولینگ برگزار گردید.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، فدراسیون بولینگ اعلام نمود که کنگره فوق العاده فدراسیون جهانی بولینگ ۱۲ آبان به صورت وبینار برگزار گردید و هاشم اسکندری، رئیس فدراسیون بولینگ ایران هم در آن حضور پیدا کرد.
این کنگره با تصمیم هیات رئیسه فدراسیون جهانی بولینگ در خصوص تغییر نام به «فدراسیون بین المللی بولینگ(IBF)» برگزار گردید که در آخر با ۱۰۶ رای موافق این تغییر صورت گرفت. وبینار با سخنرانی شیخ طلال محمد الصباح، رئیس فدراسیون جهانی بولینگ آغاز و در ادامه پیام دکتر رافائل شیولی رئیس انجمن بین المللی فدراسیون های ورزشی خوانده و بلافاصله با بیان رای نهایی مراحل تغییر نام انجام شد.
در انتها هم تصمیم گرفته شد در وبینارهای آینده در مورد مسائلی که می تواند ارتباط میان فدراسیون بین المللی بولینگ و کمیته بین المللی المپیک را بیشتر کند با شرکت فدراسیون های ملی برگزار گردد.
این وبینار با حضور ۱۱۴ فدراسیون ملی و پوشش توسط ۱۰۸ رسانه برگزار گردید و در نهایت با ۱۰۶ رای مثبت نام فدراسیون جهانی بولینگ به «فدراسیون بین المللی بولینگ» تغییر پیدا کرد.
بنابراین «فدراسیون بین المللی بولینگ» با حروف اختصاری IBF خوانده می شود و با این نام معرفی می شود. این تغییر نام ازاین رو اتخاذ شد که ورزش بولینگ جایگاه مناسب تری در بین رشته های متنوع ورزشی دنیا پیدا کند و روند المپیکی شدن این رشته جذاب تسریع گردد.
با عنایت به بیماری همه گیر ویروس کرونا و محدودیت های بهداشتی ایجاد شده، برگزاری این کنگره با تصمیم هیئت رئیسه به صورت مجازی برگزار گردید.
در این کنگره بدلیل مسائل بهداشتی، حضور فیزیکی روسای فدراسیون های ملی فراهم نشد و مقرر است این نشست ها برای بهبود و همکاریهای بیشتر به همین شکل ادامه پیدا کند.

منبع: