مهدی علی نژاد: شروط فدراسیون جهانی جودو غیرقانونی می باشد

به گزارش فرم نو معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: باوجود حسن نیت فدراسیون جودو متاسفانه مجموعه فدراسیون جهانی بر همان شروط گذشته تاكید داشتند و منتظریم تا ببینیم رای دادگاه عالی چه خواهد بود.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان بعد از مجمع عمومی فدراسیون دوومیدانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز مجمع فدراسیون دوومیدانی برای سالهای ۹۷ و ۹۸ برگزار گردید و گزارش عملکرد حسابدار، خزانه دار و بازرس عرضه شد و به تصویب رسید. امیدواریم در چهار سال آینده شرایط دوومیدانی خوب و بهینه باشد که اگر به جایگاه واقعی اش برسد می تواند جهشی در مدال آوری ورزش ما ایجاد نماید.
علی نژاد در مورد گزارش حسابرس و خزانه دار فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: به صورت روتین نکاتی وجود دارد و ما هم تذکراتی را می دهیم تا برطرف شود.
وی در مورد مشکلات ورزشکاران دوومیدانی عنوان کرد: اساسا وزارت ورزش با عنایت به اولویت دار بودن دوومیدانی حمایت زیادی از این رشته دارد و بودجه این فدراسیون هم نسبت به بسیاری رشته ها بالاست. این وظیفه فدراسیون است که مشکلات ورزشکاران را برطرف کند.
معاون وزیر ورزش درباره قرارداد مربی احسان حدادی عنوان کرد: من در مورد جزئیات قرارداد تک تک ورزشکاران اطلاعاتی ندارم و باید از خود رئیس فدراسیون سوال کنید.
علی نژاد در مورد شرایط اردوی ورزشکاران عنوان کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی افراد با آزمایش منفی می توانند وارد اردو شوند. عمده اردوها شروع شده است و فدراسیون پزشکی پروتکل ها را برای برگزاری تمرینات و اردوها بررسی می کند.
معاون وزیر ورزش و جوانان همینطور در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت پرونده جودو ایران در دادگاه عالی ورزشی خاطرنشان کرد: پس از تعلیق جهانی جودو شکایتی توسط فدراسیون به دادگاه عالی ورزش عرضه شد و در اواخر شهریور در جلسه دادگاه یک ماه به طرفین فرصت دادند تا با مذاکره مشکل حل شود. باوجود حسن نیت فدراسیون جودو، متاسفانه مجموعه فدراسیون جهانی بر همان شروط گذشته تاکید داشت که شروط غیر قانونی و خلاف اساسنامه است. در نهایت طرفین اعلام نمودند که توافقی صورت نگرفته و منتظریم تا ببینیم رای دادگاه عالی ورزش به چه صورت خواهد بود.
معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد مشکلات تیراندازی هم اظهار داشت: اختلاف نظراتی بین سرمربی تیم ملی تفنگ و فدراسیون به وجود آمده است. جلسات گوناگونی برگزار شده است و در حال رایزنی هستیم که به نظرم مشکل حل نشدنی وجود ندارد.

منبع: